Sute de oameni de afaceri, manageri de top ai companiilor din Republica Moldova, experți în domeniul HR și leadership au adus în discuție situația de pe piața muncii din țară, investițiile în personal, ca factor de succes pentru dezvoltarea afacerilor. Ei au fost reuniți la Forumul «Re-Designul uman din atreprenoriat și top management», organizat de Moldindconbank în parteneriat cu revista Business Class.
Speakerii Forumului marca Moldindconbank au fost personalități notorii din domeniul leadership. Președintele Comitetului de Conducere Moldindconbank, Alexander Picker, de exemplu, a evidențiat în prezentarea sa transformările care s-au produs în ultimii ani în procesele de administrare a echipelor și care au apărut mai ales ca urmare a pandemiei de Covid-19 — munca de la distanță. Președintele băncii a trecut în revistă avantajele acestui proces, dar a menționat și problemele care au apărut. Printre acestea se numără eficiența controlului procesului de muncă, instruirea managerilor de nivel mijlociu, atenție mai mare climatului social din echipă, inclusiv organizarea de team-building.
«Am vrut să elaborez o prezentare specială, pentru că pășim spre viitor. Și desigur că în viitor trebuie să înțelegem și să percepem ce a fost în trecut. Dar numai cu idei noi putem crea ceva nou, putem obține noi realizări», a conchis Alexander Picker.
Eugenia Danu, director general Dopomoga Group, a vorbit despre situația actuală de pe piața muncii și provocările existente.
«Nu neapărat există pe piață deficit de cadre, mai degrabă există o discrepanță pe piața muncii dintre așteptările candidaților pentru funcții manageriale, de exemplu, și ofertele salariale ale angajatorilor. Sau angajatorii au așteptări mai mari de la candidat în schimbul remunerării oferite», a precizat expertul.
Speakerul a evidențiat și problemele care care afectează forța de muncă din Republica Moldova. Printre acestea se numără migrația persoanelor ca urmare a războiului din Ucraina, exodul populației apte de muncă din Moldova, dar și transparența insuficientă despre pozițiile disponibile. Printre soluții se numără program flexibil de muncă, crearea unui confort psihologic, stagierile și educația duală, promovarea brandului.
Forumul Moldindconbank a abordat subiecte de actualitate privind mindsetul antreprenorului și receptivitatea lui la schimbare.
Alexandru Ciubuc, director Moldtelecom
«Temele abordate sunt foarte interesante. S-a vorbit despre noile tehnologii in HR, cum putem să atragem mai bine angajații la companiile noastre, cum putem să colaborăm cu mai multe instituții din domeniul educației pentru a atrage mai mulți oameni.»
Nicolae Pojoga, director și fondator Dulcinella
«Inițiativa Moldindconbank, de organizare a Forumului este foarte bună. De fapt, băncile ar trebui la noi să își asume rolul de integrator între agenți economici, poate alături de stat, pentru a crea condiții favorabile pentru depășirea problemelor. Din păcate noi, antreprenorii, avem puține platforme de a ne uni, de a ne expune».
Ion Guștiuc, director JustConsult
«Datorită Moldindconbank, dar și altor antreprenori, cu care am stabilit un dialog, am o claritate despre ce îi doare pe alți oameni de afaceri, am primit răspunsuri despre ce se poate întâmpla pe viitor, văd acest Forum ca pe un schimb de experiență bun».
Mihaela Sîrbu, directoruI revistei Business Class, a salutat deschiderea Moldindconbank pentru organizarea evenimentului.
«Ne bucurăm foarte mult pentru susținerea și inițiativa Moldindconbank în realizarea acestui Forum. Este o plăcere din partea noastră să adunăm comunitatea de afaceri. Companiile sunt un organism viu și care necesită o continuă inovație, investiție, inclusiv în echipă, deoarece anume echipa contribuie propriu-zis la dezvoltarea companiei. Sper că evenimentul va deveni unul tradițional și împreună vom consolida segmentul de business din Moldova».
La rândul său, Andrei Leahu, directorul Departamentului Marketing și PR, Moldindconbank, a precizat că instituția financiară a decis să sprijine ideea organizări Forumului anume ca să ofere businessului o platformă pentru discuții, schimb de experiență, preluarea celor mai bune practici, susținută de o bancă de încredere.
«Suntem foarte mândri pentru performanțele clienților și partenerilor noștri și înțelegem importanța investițiilor în susținerea și dezvoltarea lor, nu doar prin dezvoltarea unor produse calitative, dar și prin astfel de evenimente», a precizat directorul de Marketing și PR al Moldindconbank.
Potrivit lui, astfel de evenimente vor deveni o tradiție.
Moldindconbank — mereu alături!