(VIDEO) Ministerul Sănătății a cheltuit €300 000 pentru spoturi, panouri și articole informative. Investigație CuSens
Full Article 2 minutes read

(VIDEO) Ministerul Sănătății a cheltuit €300 000 pentru spoturi, panouri și articole informative. Investigație CuSens

Redacția CU SENS a aflat că, pentru spoturi distribuite la TV, radio sau online, pliante informative, panouri stradale, articole de presă, un site – au fost cheltuiți 300 de mii de euro sau circa 6 milioane de lei, bani luați cu împrumut de la Banca Mondială.

Pe 12 ianuarie 2022, Ministra Sănătății Ala Nemerenco a susținut o conferință de presă despre cât de pregătiți suntem pentru a face față unui nou val al pandemiei de coronavirus. A dat și asigurări că începând cu anul 2020, ministerul a depus eforturi considerabile ca să informeze populația, inclusiv și despre benefiicile vaccinării.

Cu Sens informează că raportul pe care l-a promis Nemerenco, nu a fost publicat.

Jurnaliștii au fost nevoiți să dăm în judecată Ministerul Sănătății al Republicii Moldova ca să obțină date despre banii cheltuiți pentru campaniile de informare în contextul pandemiei de Covid-19. Asta, după ce, timp de jumătate de an, au tot cerut repetat informația respectivă.

Totuși, în răspunsul primit au fost indicate informații doar despre acțiunile de comunicare desfășurate de minister, începând cu luna august 2020 până în decembrie 2021, perioadă în care conducerea ministerului s-a schimbat de trei ori. Banii pentru campanie au fost luați cu împrumut de la Banca Mondială.

Deși în plină pandemie au fost organizate mai multe campanii de informare a populației, din documentele obținute de la Ministerul Sănătății, jurnaliștii Cu Sens au aflat că instituția a gestionat inclusiv financiar doar un proiect denumit „Răspuns de urgență la COVID-19 în Republica Moldova”. Acesta avea un buget de 300 de mii de euro sau 6 milioane de lei.

„Această investiție a fost de la începutul anului 2020, de când a fost declarat primul de COVID în Republica Moldova, până la finalizare. Deci, nu este doar activitatea mea ca ministră. Ministerul a avut trei conduceri în această perioadă”, a declarat Ala Nemerenco la acest subiect.

În buzunarul cui au ajuns banii și în ce măsură campaniile de informare au influențat rata de vaccinare, află din investigația CU SENS.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: