7 din 103. Chicu s-a plâns că i-au fost refuzate majoritatea reprezentanților la secțiile de peste hotare. Explicația CEC

Candidatul la prezidențiale Ion Chicu a spus că Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei (PDCM) a delegat 103 reprezentanți pentru a fi prezenți în secțiile de votare de peste hotare. „Au fost acceptați doar 7”, a adăugat el. Chicu a declarat șefii birourilor electorale de peste hotare ar fi „primit instrucțiuni directe de la Comisia Electorală Centrală, ca să nu admită anume reprezentanții de la PDCM”. În reacție, Comisia Electorală a menționat că persoanele care nu au fost confirmate în calitate de persoane de încredere ale concurentului electoral dețin acte neconforme. 

Pe 20 octombrie, Chicu a menționat că „are loc un proces de fraudare fără precedent a alegerilor din Republica Moldova”. „Noi, Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei, am delegat 103 reprezentanți de-ai noștri pentru a fi prezenți în secțiile de votare peste hotarele Republicii Moldova. Din acești 103 reprezentanți au fost acceptați, de către conducătorii acestor birouri electorale, doar 7 persoane. (…) Pentru toți absolut s-au elaborat și prezentat aceleași acte. Avem mai multe informații de la reprezentanții noștri de peste hotare în care ne confirmă faptul că șefii birourilor electorale de peste hotare au primit instrucțiuni directe de la Comisia Electorală Centrală să nu admită reprezentanții anume de la PDCM”, a declarat el.

Chicu a spus că dacă CEC nu va interveni, el și PDCM nu vor recunoaște „rezultatul alegerilor de peste hotare”.

„Am fost sesizați că în unele secții de votare din străinătate, sunt prezente persoane ce dețin acte neconforme pentru a fi confirmate în calitate de persoane de încredere ale unor concurenți electorali. Menționăm că la operațiunile electorale sunt în drept să participe alegătorii, funcționarii electorali, reprezentanții competitorilor electorali, observatorii și mass-media, înregistrați, confirmați sau acreditați în mod corespunzător”, au precizat, în reacție, reprezentanții Comisiei Electorală Centrale.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Serviciile de cazier și pașapoarte urgente – întrerupte. Probleme tehnice la MAI

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că se confruntă cu probleme tehnice, care afectează activitatea serviciului public de cazier judiciar. Potrivit MAI, acest serviciu nu va putea fi prestat în următoarele 24 de ore. Totodată, este întreruptă și activitatea serviciului de eliberare a pașapoartelor în regim de urgență, prestat de Agenția Servicii Publice (ASP). Reprezentanții MAI au precizat că deficiențele tehnice au fost înregistrate în sistemul informațional al ministerului și sunt cauzate de mai multe întreruperi de energie electrică.

Pe 12 iunie, reprezentanții MAI au anunțat că defecțiuni tehnice afectează serviciile de cazier și pașapoarte urgente. „În urma unor deficiențe tehnice apărute în sistemul informațional al MAI (Registrul Informații Criminalistice și Criminologice – RICC), serviciul public de cazier judiciar nu va putea fi prestat în următoarele 24 de ore. De asemenea, este întrerupt până la remedierea sistemului informațional și serviciul oferit de ASP, de eliberare a pașapoartelor în regim de urgență”, au comunicat reprezentanții Ministerului.

Instituția a adăugat că „echipa tehnică a Serviciului Tehnologii Informaționale al MAI lucrează activ pentru remedierea situației, iar sistemul va fi restabilit în cel mai scurt timp posibil”. Se menționează că sistemul informațional a fost afectat din cauza mai multor întreruperi de energie electrică.

„Asigurăm cetățenii că, imediat ce serviciile vor deveni disponibile, vor fi informați în cel mai scurt timp. Ne cerem scuze cetățenilor pentru orice neplăceri cauzate de întârzierile înregistrate la eliberarea pașapoartelor în regim de urgență și la eliberarea cazierului judiciar și le mulțumim pentru înțelegere!”, se mai arată în declarația MAI.

Amintim că, pe 9 iunie, și Aeroportul Chișinău s-a confruntat cu probleme tehnice. Astfel, anumite sisteme informaționale ale aerogării au fost indisponibile. Ulterior, vicepremierul Vladimir Bolea a declarat că defecțiunile tehnice au fost cauzate de instabilitatea rețelei de electricitate din Ucraina, afectată de bombardamentele rusești.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: