Aeroportul din Bălți ar putea găzdui o parcare pentru TIR-urile de tranzit, în special cele ucrainene. Reacția primarului

La Aeroportul Internațional Bălți-Leadoven ar putea fi amenajată o parcare destinată transportatorilor care tranzitează teritoriul Republicii Moldova, în special pentru cei din Ucraina. Declarația a fost făcută de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu. Inițiativa a fost criticată de primarul Bălțiului Alexandr Petkov, care a spus ironic că atunci când astfel de idei vin din partea unui ministru al Infrastructurii este „un progres”.

Pe 18 ianuarie, Andrei Spînu a efectuat deplasare de lucru la Bălți. În aceiași zi a participat la emisiunea „NordNews Live”, în cadrul căreia a anunțat că în timpul vizitei la Bălți a trecut și pe la aeroportul din oraș.

Am fost să văd cum stau lucrurile la Aeroportul Internațional Bălți. (…) Probabil vom amenaja o parcare pentru autocamioane care vin în tranzit prin Republica Moldova, ca să creăm condiții mai bune pentru șoferi, în mod special cei care tranzitează din Ucraina. Am fost să văd cum stau lucrurile acolo, cu poliția, ANTA, cu toate structurile, ca să vedem cum putem să facem o amenajare mai bună”, a spus ministrul.

Totodată, Andrei Spînu a declarat că, deocamndată, pe piața avia din țara noastră nu există destulă cerere pentru a redeschide Aeroportul Bălți.

Ce ține de zona de Nord, Sud și alte aeroporturi. Din toate discuțiile și analizele care au fost făcute până acum, concluzia este următoarea: infrastructura aeroportuară în sine nu înseamnă că acolo vor începe să zboare avioanele imediat. Poți să ai cel mai bun aeroport, dar dacă nu există cerere, solicitare, suficientă pe piață – nu va zbura nimeni. Respectiv, noi trebuie muncim în două direcții: pe de o parte să dezvoltăm piața în care să fie cerere pentru o astfel de infrastructură și apoi să discutăm despre deschiderea aeroportului. (…) Asta înseamnă să creștem activitatea economică în zonă, să reabilităm drumuri, trebuie să dezvoltăm turismul în zona de nord, ca să fie cerere, să fie nevoie să zboare. Astăzi, analizele arată că pentru Republica Moldova în următorii doi-trei ani Aeroportul Internațional Chișinău este suficient pentru a acoperi acea cerere care există”, a menționat acesta.

Într-o postare pe rețelele de socilizare, primarul de Bălți Alexandr Petkov a criticat, într-o manieră ironică, inițiativa invocată de Spînu.

Atunci când ministrul Infrastructurii transformă un aeroport internațional (chiar și cu toate defectele pe care le are) într-o parcare pentru camioane, fiți de acord – acesta este progres”, a menționat, ironic, Petkov.

***

Precizăm că Republica Moldova are șapte aeroporturi: trei locale și patru – internaționale. Aeroportul Internațional Leadoven este al doilea ca mărime din țară. Activitatea acestuia a fost sistată din vara anului 2015, după retragerea licenței de activitate conform demersului Autorității Aeronautice Civile.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: