La ședința legislativului, care va avea loc mâine, 10 martie, ar putea veni și procurorul general, Alexandr Stoianoglo. Cel puțin, despre acest lucru a anunțat vicepreședintele parlamentului, Alexandru Slusari în cadrul unei conferințe de presă.
„S-a zvonit că mâine poate veni procurorul ca să ceară ridicarea imunității unor deputați. Sunt mai mulţi deputaţi care merită acest lucru din punctul meu de vedere. Eu nume nu am auzit, nu comunic cu Procuratura, dar s-a vorbit despre dosarele penale, despre furtul miliardului, despre coruperea deputaților, mai este dosarul despre „Casa Presei”. Calculele mele arată că minimum trei deputați merită să le fie ridicată imunitatea”, a spus Slusari.
Contactat telefonic, ofițerul de presă al Procuraturii Generale a declarat pentru NM că „atunci când va avea ceva de comunicat, Procuratura Generală o va face de sine stătător”.
Menționăm că marți, 10 martie, parlamentul Republicii Moldova se convoacă în ședința plenară.
Tren de marfă, monitorizat video, testat pe ruta Basarabeasca: poate înlocui 100 de camioane
|
Pe 24 decembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a testat cu succes un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Cahul. Trenul a folosit două locomotive pe prima parte a traseului și una pe cea de-a doua, iar testul a implicat cei mai experimentați mecanici și instructori.
Pentru cursa de testare, au fost restaurate rampele de primire a mărfurilor, readus în exploatare un segment de cale ferată neutilizat mai bine de cinci ani și pregătite două locomotive.
De asemenea, au fost aplicate tehnologii moderne, precum monitorizarea video a transportului și transmiterea electronică a documentelor între stații și echipele de locomotivă.
„De asemenea, pentru prima dată în ultimii 10 ani, la stația Cahul a fost restabilită rampa și au fost efectuate lucrări complete de încărcare-descărcare.Cursa de testare a fost efectuată în scopul livrării și descărcării vagoanelor pe estacada renovată a stației Cahul, precum și pentru evaluarea stării căii ferate după trecerea unui tren încărcat cu o asemenea greutate. Este important de menționat, că un astfel de tren poate înlocui până la 100 de camioane, ceea ce reduce semnificativ sarcina asupra drumurilor și are un impact pozitiv asupra mediului”, a menționat , Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova, într-un comunicat.
Cursa arată că transportul feroviar pe acest segment poate înlocui un număr mare de camioane, reducând presiunea pe drumuri și facilitând logistică mai eficientă spre portul Giurgiulești.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.