gov.md

„Am micșorat numărul de angajați, dar au crescut salariile”. Maia Sandu explică creșterea cheltuielilor la Președinție

Președinta Maia Sandu a justificat majorarea cheltuielilor instituției prezidențiale pentru 2025 prin creșterile salariale pentru angajații Președinției, dar și costurile mai mari la energie. 

La emisiunea Cutia Neagră de la TV8, Maia Sandu a fost solicitată să comenteze cheltuielile instituției prezidențiale, care în 2021 erau de 27 milioane de lei, iar în 2025 sunt planificate să ajungă la 37 milioane de lei. „Când ați venit ați zis că veți optimiza acest buget”, a menționat prezentatoarea TV.

„Dumneavoastră cum faceți aceste calcule? A crescut din contul cheltuielilor pentru energie, pentru că cheltuielile la energia au crescut pentru toată lumea, și a crescut din contul salariilor. Noi am micșorat numărul de angajați dar au crescut salariile, așa cum au crescut peste tot. Nu sunt cele mai mari salarii din instituțiile publice dar oamenii de la Președinție, nu eu, dar ceilalți au beneficiat de creșterea salariilor așa cum au beneficiat și în altă parte, deși asta este o creștere firească chiar dacă noi am redus numărul de angajați. (…) Eu am reușit să reduc de două ori bugetul pentru vizite externe, în rest oamenilor din Președinție le-au fost ajustate salariile așa cum a fost și în alte instituții”, a comunicat Maia Sandu.

Conform datelor publicate de Președinție, în 2025, peste 22 de milioane de lei – cea mai mare parte a bugetului – sunt alocate pentru salariile angajaților. Comparativ, în 2021, cheltuielile pentru remunerarea personalului au fost de 13,3 milioane lei.

Președinta Maia Sandu se află la cel de-al doilea mandat prezidențial. A preluat primul mandat pe 24 decembrie 2020, iar cel de-al doilea – pe 24 decembrie 2024.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: