gov.md

„Am micșorat numărul de angajați, dar au crescut salariile”. Maia Sandu explică creșterea cheltuielilor la Președinție

Președinta Maia Sandu a justificat majorarea cheltuielilor instituției prezidențiale pentru 2025 prin creșterile salariale pentru angajații Președinției, dar și costurile mai mari la energie. 

La emisiunea Cutia Neagră de la TV8, Maia Sandu a fost solicitată să comenteze cheltuielile instituției prezidențiale, care în 2021 erau de 27 milioane de lei, iar în 2025 sunt planificate să ajungă la 37 milioane de lei. „Când ați venit ați zis că veți optimiza acest buget”, a menționat prezentatoarea TV.

„Dumneavoastră cum faceți aceste calcule? A crescut din contul cheltuielilor pentru energie, pentru că cheltuielile la energia au crescut pentru toată lumea, și a crescut din contul salariilor. Noi am micșorat numărul de angajați dar au crescut salariile, așa cum au crescut peste tot. Nu sunt cele mai mari salarii din instituțiile publice dar oamenii de la Președinție, nu eu, dar ceilalți au beneficiat de creșterea salariilor așa cum au beneficiat și în altă parte, deși asta este o creștere firească chiar dacă noi am redus numărul de angajați. (…) Eu am reușit să reduc de două ori bugetul pentru vizite externe, în rest oamenilor din Președinție le-au fost ajustate salariile așa cum a fost și în alte instituții”, a comunicat Maia Sandu.

Conform datelor publicate de Președinție, în 2025, peste 22 de milioane de lei – cea mai mare parte a bugetului – sunt alocate pentru salariile angajaților. Comparativ, în 2021, cheltuielile pentru remunerarea personalului au fost de 13,3 milioane lei.

Președinta Maia Sandu se află la cel de-al doilea mandat prezidențial. A preluat primul mandat pe 24 decembrie 2020, iar cel de-al doilea – pe 24 decembrie 2024.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: