Angelina Jolie renunţă la rolul de ambasador al bunăvoinţei al Înaltului Comisariat ONU pentru Refugiaţi: „Este timpul să lucrez în mod diferit”

Angelina Jolie a anunţat pe 16 decembrie că renunţă la rolul său de ambasador al bunăvoinţei al Înaltului Comisariat ONU pentru Refugiaţi (UNHCR), după 21 de ani de serviciu loial în slujba acestei instituţii. Vedeta a declarat că doreşte să „lucreze în mod diferit” şi să se concentreze asupra unor probleme umanitare mai ample, transmite G4media.

„După 20 de ani de activitate în cadrul sistemului ONU, simt că este timpul să lucrez în mod diferit, interacţionând direct cu refugiaţii şi organizaţiile locale”, a explicat actriţa într-un comunicat publicat de UNHCR.

Totodată, UNHCR a remarcat că Angelina Jolie este un partener important și în acest sens i-au mulțumit pentru munca depusă.

„Angelina Jolie este de foarte mult timp un important partener umanitar al UNHCR. Suntem recunoscători pentru deceniile de serviciu, pentru angajamentul său şi diferenţa pe care a făcut-o pentru refugiaţi şi persoanele forţate să fugă”, a declarat directorul UNHCR, Filippo Grandi.

Angelina Jolie, una dintre cele mai emblematice personalităţi de la Hollywood, a efectuat peste 60 de misiuni pe teren de-a lungul anilor, în timpul acestor deplasări atrăgând prin prezenţa sa atenţia asupra refugiaţilor.

Recent, ea a călătorit în Yemen şi Burkina Faso cu UNHCR pentru a se întâlni cu persoane strămutate care au îndurat „două dintre situaţiile de urgenţă cele mai subfinanţate şi mai puţin raportate din lume”, se arată în comunicat.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Consiliul pentru Egalitate susține că denumirea disciplinei școlare „Istoria Românilor” reprezintă o formă de discriminare directă față de celelalte grupuri etnice din Republica Moldova. Instituția atrage atenția, într-un aviz emis recent, că această formulare poate alimenta tensiuni interetnice și submina coeziunea socială.

Deși curriculumul actual include referințe la istoria și contribuțiile minorităților, Consiliul atrage atenția că denumirea disciplinei se axează exclusiv pe un singur grup etnic, într-o societate cu identități etnice și culturale diferite.

„Populația Republicii Moldova este formată din mai multe grupuri etnice. (…) Educația este unul dintre cele mai importante instrumente de promovare a integrării și coeziunii sociale. Denumirea „Istoria Românilor” poate alimenta disensiunile interetnice și obstrucționa eforturile de construire a unei societăți coezive, multietnice, în care toți cetățenii se simt reprezentați în narațiunea istorică națională”, se arată în aviz.

Consiliul face trimitere, în acest sens, la datele preliminare ale recensământului din 2024, potrivit cărora 77,2% dintre cetățeni s-au declarat moldoveni, iar 7,9% – români, urmați de ucraineni, găgăuzi, ruși, bulgari, romi și alte grupuri etnice. O disciplină obligatorie, intitulată după un singur grup etnic, poate crea în acest context un sentiment de excludere pentru elevii care nu se identifică cu acea etnie, consideră instituția.

„Denumirea unei discipline școlare are rolul de a reflecta sintetic conținutul acesteia și este primul element cu care elevii se întâlnesc. Încă din titlul său, disciplina școlară „Istoria Românilor” subliniază doar un singur grup etnic din Republica Moldova, fapt care poate diminua simțului demnității și, astfel, afecta dezvoltarea personalității elevilor ce aparțin altor grupuri etnice (non-români)”, avertizează Consiliul.

În concluzie, Consiliul recomandă Ministerului Educației să revizuiască denumirea disciplinei și să adopte o formulă „neutră” din punct de vedere etnic, care să reflecte diversitatea și să contribuie la construirea unei societăți incluzive.

Avizul a fost semnat de cinci membri ai Consiliului pentru egalitate. Printre semnatari se numără președintele Ian Feldman, Carolina Bagrin, Gheorghina Drumea, Victorina Luca și Andrei Lungu.

Am solicitat un comentariu din partea Ministerului Educației, însă până la momentul publicării acestei știri nu am primit un răspuns.

În prezent, disciplina „Istoria românilor și universală” este predată în clasele gimnaziale și liceale din învățământul general. În clasa a XII-a, elevii pot alege disciplina ca probă de bacalaureat.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: