Poliția de Frontieră

Au intrat în vigoare noile condiții de intrare și tranzitare a Ucrainei pentru cetățenii R.Moldova

Începând de astăzi, au intrat în vigoare noile condiții de intrare în Ucraina și tranzitare a teritoriului acestei țări pentru cetățenii străini. Un anunț în acest sens a fost publicat în ajun de Ambasada R. Moldova în Ucraina.

Astfel, este necesară prezentarea obligatorie la punctul de trecere a poliței de asigurare, care va servi drept garanție pentru achitarea cheltuielilor legate de tratarea coronavirusului COVID-19. De asemenea, trebuie prezentată polița de asigurare pentru acoperirea costurilor asociate tratamentului COVID-19 sau observației urmează a fi emisă de o companie de asigurări din Ucraina sau de o companie de asigurări străină, care are reprezentanță în Ucraina, sau are un partener (companie de asigurări) în Ucraina. Valabilitatea poliței de asigurare urmează să acopere perioada de ședere în Ucraina.

Cetățenii trebuie să dețină și rezultatului negativ al testării COVID-19 (prin metoda PCR) efectuat în laboratoarele din Republica Moldova nu mai târziu de 48 ore de la data traversării, într-o limbă de circulație internațională (preferabil în limba rusă sau engleză).

„Cetățenii Republicii Moldova care nu vor prezenta la punctele de trecere a frontierei de stat moldo-ucrainene rezultatul negativ al testării COVID-19 (prin metoda PCR) vor fi obligați să se izoleze la domiciliu (la rude, prieteni, spații arendate) sau să fie plasați în carantină (spații de observație) pe o perioadă de 14 zile, cu instalarea aplicației „Acțiune acasă” în telefonul mobil personal”, se precizează în comunicatul ambasadei.

În același timp, cetățenii Republicii Moldova, aflându-se în izolare sau carantină pe teritoriul Ucrainei, pot efectua testul la COVID-19 (prin metoda PCR) la laboratoarele medicale ucrainene, în decurs de 48 ore de la traversarea hotarului.

Tranzitarea teritoriului Ucrainei în ambele sensuri de către cetățenii Republicii Moldova, fără plasarea în autoizolare (observare) pentru o perioadă de 14 zile, poate fi realizată în baza prezentării unei dovezi a faptului că tranzitarea va fi efectuată pe parcursul a două zile (drept exemplu poate servi biletul de călătorie cu autocarul, biletul de cătorie cu avionul) și a poliței de asigurare pentru achitarea cheltuielilor legate de tratarea coronavirusului COVID-19.

Informația actualizată privind condițiile de traversare a frontierei de stat a Ucrainei poate fi accesată aici.

În cazul apariției unor situații problematice puteți apela serviciul consular al Ambasadei Republicii Moldova la tel.: +380-44-521-22-79 sau email  [email protected]. În cazuri excepționale se va apela linia telefonică de urgență a Ambasadei + 38 068 384 2016 (activă 24/7, inclusiv WhatsApp și Viber).

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Știm cum e să creditezi 100% online afacerile. Din 2022, peste 3 000 clienți maib business au optat pentru solicitarea unui credit online

Ce înseamnă centrare pe client, în viziunea maib?

Inclusiv creditarea 100% online și soluții smart pentru afaceri. De la lansarea sistemului de creditare 100% online în septembrie 2022, companiile din Republica Moldova pot accesa finanțare fără prezență fizică la maib și fără birocrație. E simplu.

Cererea se completează pe site-ul maib.md, documentele se pot semna cu semnătură electronică, iar mijloacele financiare se transferă direct în contul companiei.

Este mai mult decât o funcționalitate – este o cultură operațională. Iar cifrele vorbesc de la sine:

  • din 2022, maib a procesat peste 4 000 de cereri de creditare complet digitale;
  • 56% dintre toate creditele acordate sunt semnate cu semnătură electronică, inclusiv acordări în tranșe, din linii de credit;
  • 95% dintre garanțiile bancare sunt emise exclusiv online – de la solicitare până la semnare;
  • contractele pot fi semnate inclusiv din afara țării, în timp record.

Aceste date reflectă un sistem centrat pe client, fiabil și integrat profund în infrastructura operațională maib. Este un serviciu consolidat, care evoluează constant pentru a răspunde rapid cerințelor reale ale mediului de afaceri.

Victor Cojocari, Product Owner în cadrul Departamentului Creditare Business Banking, declară:

„Digitalizarea înseamnă procese optimizate, testate și scalabile. Este al treilea an de când le oferim clienților noștri business posibilitatea de a accesa finanțare, de a semna acte și de a gestiona creditele exclusiv online. Este mai mult decât o opțiune, a devenit o practică uzuală, care economisește timp, exclude birocrația și pune clientul în control.

Semnătura electronică le oferă companiilor flexibilitatea de a semna documentele atunci când și de unde le este comod, inclusiv din străinătate. Astfel, timpul nu mai este consumat pe drumuri, ci investit în ceea ce contează cu adevărat: dezvoltarea afacerii.”

3 pași pentru un credit 100% online:

  1. completați cererea direct pe maib.md;
  2. primiți oferta (examinată centralizat) și semnați actele cu semnătura electronică;
  3. primiți fondurile direct în cont – rapid, sigur și fără deplasări.

Și mai mult: puteți gestiona tot procesul de la distanță:

  • rambursarea anticipată – 100% digital;
  • acordare de tranșă din linie – 100% digital;
  • emiterea garanțiilor – semnate și livrate online;
  • semnarea documentelor adiționale – contracte de fidejusiune, acte confirmative etc.

Viziunea echipei maib business este de a le oferi antreprenorilor flexibilitate, viteză și autonomie în relația cu banca, astfel încât să-și investească timpul acolo unde contează cel mai mult: în dezvoltarea afacerii.

Tu conduci. maib 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: