Jurnal TV/Ion Rusu, tânărul ucis (stânga), alături de Dorin Stratulat, suspectul de omor

Crima de la Strășeni: principalul suspect revine în Moldova? A început procedura de extrădare

Autoritățile de la Chișinău au inițiat procedura de extrădare a lui Dorin Stratulat, principalul suspect în cazul omorului tânărului de 29 de ani găsit împușcat la Strășeni, reținut la București la mijlocul lunii august. Viorel Cernăuțeanu, șeful Inspectoratului General al Poliție (IGP), pentru Ziarul de Gardă a confirmat informația. 

Potrivit legislației R. Moldova, după finalizarea procedurii de extrădare, Dorin Stratulat urmează să fie reținut de autoritățile de la Chișinău pentru 72 de ore și apoi în privința sa va fi demarată procedura de arest.

„A fost inițiată procedura de extrădare. Deja tot pachetul se transmite prin intermediul subdiviziunilor abilitate, aici lucrează subdiviziunea noastră – Interpolul și Ministerul Justiției. Procedura de extrădare este asigurată de Ministerul Justiției”, a comunicat Cernăuțeanu pentru sursa citată.

Șeful IGP a mai menționat că Dorin Stratulat, acum se află în arest pentru 30 de zile la București. „El se extrădează fiind reținut”, a precizat Cernăuțeanu.

***

Amintim că pe 24 august curent, autoritățile din România le-au informat pe cele moldovenești despre reținerea lui Dorin Stratulat. Acesta a fost reținut la București.

Menționăm că Dorin Stratulat, fiul fostului polițist Ion Stratulat care în 2011 a fost împușcat mortal de către ex-sportivul Ion Șoltoianu, a fost dat în căutare internațională pentru localizare, arest și extrădare.

Pe 10 august curent, cadavrul unui tânăr de 29 de ani a fost descoperit îngropat până la gât într-o pădure de la Zubrești. Înainte să fie îngropată, victima ar fi fost împușcată. Șeful IGP Viorel Cernăuțean a declarat pentru PRO TV că oamenii legii iau în calcul mai multe ipoteze, iar una dintre acestea este că persoana care l-ar fi împușcat pe tânăr este fiul fostului polițist, Ion Stratulat, care în 2011 a fost la rândul său împușcat mortal de către ex-sportivul Ion Șoltoianu.

În același timp, ZdG a scris că Dorin Stratulat a părăsit teritoriul Republicii Moldova, plecând în România cu o altă cetățenie, alta decât cea moldovenească, la o oră după ce a comis infracțiunea.

„Suspectul este nepotul generalului Nicolae Alexei. Omorul ar fi fost săvârșit după ce suspectul s-ar fi certat cu victima. Tânărul împușcat este fiul unui lider agricol din raionul Rezina”, comunică Publika.

Jurnal TV a discutat cu tatăl victimei. Acesta a spus că, pe 8 august, fiul său a fost invitat de către prietenul lui la o petrecere, într-o căsuță la periferia satului Zubrești, comunică sursa. Bărbații chefuiau în compania a două femei și a paznicului conacului.

„L-a invitat la o bucată de carne, pentru ca să-i propună să fie cumătru. Chiar nu demult feciorul mi-a cerut sfatul, ca de la părinte, că i-a propus să-l ia de cumătru, dar el e mai mare și flăcău, însă se permite treaba asta. (…) Acolo au fost găsite tuburi de cartuș de la automat mare. Eu nu cunosc dacă ei s-au certat sau întâmplător a fost prima împușcătură”, a mai spus tatăl victimei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Prima cale ferată de tip european și noi șosele. Cum se schimbă sistemul de transport al Moldovei

De mai mulți ani, în Moldova, cu sprijinul UE, se modernizează infrastructura de transport. Drumurile rămân unul dintre factorii-cheie în dezvoltarea economiei și mobilității populației. Un pas important pe această cale este includerea țării în Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T). NM explică modul în care se transformă sistemul de transport al țării și cum aceasta se conectează tot mai puternic la Europa.

Consolidarea sistemului de transport este una dintre prioritățile sprijinului oferit de UE Moldovei. Fondurile în acest scop vor fi alocate inclusiv dintr-un pachet de 1,9 miliarde de euro, Planul de Creștere, destinat impulsionării economiei și facilitării integrării în UE.

Însă multe proiecte în acest domeniu au început încă din 2022 datorită inițiativei EPIC (Eastern Partnership Investment in Connectivity — Investiții în conectivitatea Parteneriatului Estic). EPIC investește în dezvoltarea infrastructurii rutiere dintre țările Parteneriatului Estic, precum și între acestea și UE. Moldova a devenit aproape imediat unul dintre principalii beneficiari ai proiectului în regiune.

Partenerii inițiativei EPIC și investitorii proiectelor sunt Comisia Europeană, Banca Europeană de Investiții (BEI), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Mondială.

„Modernizarea infrastructurii de transport este esențială pentru dezvoltarea Republicii Moldova, iar Uniunea Europeană rămâne un partener de încredere în acest proces. Drumurile și căile ferate nu sunt doar proiecte de construcție, ci investiții strategice în mobilitate, comerț și dezvoltare economică, pentru construirea unei economii mai puternice și a unei vieți mai bune pentru oameni. Integrarea Moldovei în Rețeaua Transeuropeană de Transport aduce mai multe oportunități pentru cetățeni și mediul de afaceri și consolidează, totodată, legătura țării cu Uniunea Europeană”, a menționat Iwona Piórko, ambasadoarea Uniunii Europene în Republica Moldova.  

Ce se construiește deja?

UE a investit deja milioane în infrastructura Moldovei. Astfel, 38 milioane de euro au fost alocate pentru șoseaua M3 Cimișlia, iar 120 milioane de euro — pentru traseul M5 Criva-Bălți. Recent a fost semnat un contract pentru reparația a 42 km de drum Hîncești-Leova-Cahul-Giurgiulești. Costul lucrărilor este de 57 milioane de euro, iar finalizarea lor este planificată pentru anul 2027.

„Prin inițiative precum EPIC și Planul de Creștere, Uniunea Europeană și BEI susțin transformarea sistemului de transport al Republicii Moldova într-o infrastructură modernă, sustenabilă și compatibilă cu standardele europene. Conectivitatea este o condiție esențială pentru o economie competitivă și pentru integrarea deplină în piața europeană. Modernizarea drumurilor și a căilor ferate aduce beneficii directe oamenilor și mediului de afaceri și apropie Moldova, pas cu pas, de Uniunea Europeană”, susține Alberto Carlei, șeful Reprezentanței Băncii Europene de Investiții (BEI) în Republica Moldova.

Planurile pe care le pregătește Moldova

Datorită sprijinului EPIC, Moldova are deja planuri clare pentru modernizarea infrastructurii. Prioritățile sunt prevăzute în strategia de dezvoltare a transportului, aprobată în 2024. Continuă și elaborarea normelor pentru digitalizarea întregului sistem de transport.

Mai multe proiecte individuale vor schimba rapid viața unor regiuni întregi ale Moldovei și chiar ale țărilor vecine.

  • Prima cale ferată electrificată din Moldova: Ungheni-Chișinău
    Se elaborează deja proiectul unei linii feroviare electrificate între Ungheni și Chișinău. Aceasta va fi compatibilă cu ecartamentul european și va conecta Moldova la rețeaua modernă a României, iar mai departe — la alte țări ale UE. Linia va putea fi utilizată atât de afaceri, cât și de pasageri;
  • Șoseaua de centură a Chișinăului
    Necesitatea de a decongestiona capitala de traficul rutier este discutată de mult timp. În prezent, multe drumuri din Chișinău trec inevitabil prin centrul orașului, iar străzile sunt sufocate de ambuteiaje.
    Șoseaua de centură planificată în jurul Chișinăului va face parte din rețeaua europeană TEN-T. Ea va contribui la reducerea traficului în capitală, la scăderea poluării aerului și chiar la redistribuirea fluxurilor de transport prin republică;
  • Coridorul Ungheni-Chișinău-Odesa
    Acest traseu va deveni, de asemenea, o parte importantă a sistemului european de transport. El va lega România, Moldova și Ucraina, fără a crea inconveniente suplimentare pentru locuitorii locali;
  • Drumul spre port și noi legături cu Ucraina
    Proiectele EPIC pregătesc pentru investiții și construcție mai multe trasee cu importanță comercială. Printre acestea se numără șoseaua dintre Chișinău și singurul port al țării, Giurgiulești (M3). Acest drum va facilita comerțul atât cu România, cât și cu Ucraina.
    Un alt drum — R7 — va conecta Ucraina cu România, transformând Moldova într-un hub comercial convenabil.
  • Terminal cargo pentru dezvoltarea comerțului
    O parte a planului de investiții în cadrul TEN-T prevede crearea unui terminal cargo unic în regiune. Acesta va permite Moldovei să dezvolte comerțul regional și să devină o parte importantă a lanțurilor comerciale.

Ce urmează?

EPIC oferă expertiza și asistența necesare pentru a transforma inițiativele de modernizare a transportului în proiecte aliniate standardelor europene. Acest lucru va permite atragerea rapidă de investiții pentru lucrările planificate și va consolida și mai mult legăturile Moldovei cu Europa, asigurând beneficii durabile pe termen lung. 

Mai multe informații despre cum EPIC susține proiectele de infrastructură în Moldova: https://www.eib.org/en/products/advisory-services/epic/index 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: