Avia Invest susține că Primăria Chișinău refuză în continuare să permită construcția unui nou terminal de pasageri

Compania Avia Invest susține că Primăria Chișinău refuză în continuare să permită construcția unui nou terminal la Aeroportul Internațional Chișinău.

Avia Invest a anunțat că a depus repetat, la data de 4 mai 2020, solicitarea și actele necesare la Primăria Chișinău în vederea obținerii certificatului de urbanism, pentru a putea începe construcția noului terminal de pasageri.

Cu toate acestea, primăria capitalei a dat aviz negativ pentru a doua oară. Avia Invest susține că a operat toate modificările necesare în conformitate cu noile prevederi legale în vederea obținerii actelor permisive de construcție.

În acest sens, compania cataloghează „aceste acțiuni ale autorităților locale ca fiind ilegale și reprezintă o încălcare gravă a drepturilor investitorului”.

Viceprimarul Ilie Ceban a declarat pentru NM că nu poate oferi comentarii și că trebuie să se mai documenteze la acest subiect.

Amintim că în luna decembrie 2019, Avia Invest a publicat proiectul clădirii viitorului terminal. Construcţia ar urma să aibă o suprafață de până la 32 mii de metri pătrați și potrivit reprezentanților companiei, ar putea deservi anual 4,2 milioane de pasageri, cu posibilitatea de extindere în prima etapă până la 4,5 milioane de pasageri.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

timeserver.ru

Fusul ora al Republicii Moldova va fi introdus pentru prima dată în lege. Motivul

Fusul orar al Republicii Moldova – UTC+2 – ar urma să fie consfințit oficial în legislația națională. Guvern a pregătit un proiect de hotărâre în acest sens, deoarece, după proclamarea independenței, țara noastră nu și-a introdus fusul orar în lege, iar acesta este una dintre măsurile obligatorii în procesul de integrare europeană, transmite EL.

Republica Moldova se află în Europa de Est, unde se aplică fusul orar UTC+2. Pe lângă stabilirea orei oficiale, autoritățile intenționează să stabilească și procedura de trecere la ora de vară — în conformitate cu practica țărilor UE. Dacă statele-membre ale Uniunii Europene vor renunța la schimbarea sezonieră a orei, Moldova le va urma exemplul, pentru a evita eventuale probleme în transportul de pasageri și mărfuri, turism și alte domenii.

Precizăm că, în septembrie 2018, Comisia Europeană a propus statelor-membre ale blocului comunitar să renunțe la trecerea la ora de iarnă și de vară. În sprijinul acestei decizii, CE a prezentat rezultatele unui sondaj la care au participat 4,6 milioane de cetățeni ai UE, dintre care 84% s-au pronunțat pentru eliminarea schimbării orei. De asemenea, potrivit Comisiei Europene, nu există motive economice pentru a continua schimbarea orei — economisirea de electricitate este minimă. În același timp, schimbarea orei dăunează sănătății.

Chișinăul a promis atunci că și Republica Moldova va renunța la schimbarea sezonieră a orei.

Parlamentul European a susținut propunerea. Ultima schimbare a orei era planificată pentru martie 2021. Însă, deocamdată, s-a decis să nu se ia o hotărâre definitivă, deoarece pe teritoriul UE există trei fusuri orare, iar între unele state-membre nu există consens. Prin urmare, renunțarea la trecerea la ora de iarnă și de vară a fost amânată până în 2026.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: