Când ar putea fi cumpărate cele 100 de autobuze promise de primăria Chișinău anul trecut?

Ion Ceban a solicitat consiliului municipal, parlamentului și guvernului să inițieze negocieri cu producătorii pentru a procura 100 de autobuze pentru municipalitate. Primarul spune că municipalitatea este peregătită pentru o organiza o licitație nouă.

Despre aceasta a anunțat Ceban în cadrul unei conferințe la primăria Chișinău.

„Ăștia care bat din limbă la CMC de mult timp, nu m-au ascultat, când am insistat anul trecut când am zis să mergem pe formula procurării autobuzelor pe acord guvernamental. Asta ar fi fost mult mai ieftin și în luna iunie am fi avut 100 de autobuze aici. În fine, am mers pe o procedură mult mai largă, iar ceea ce am zis s-a adeverit că autobuzele nu vor fi mult timp. Avem bani, avem toate procedurile făcute, dar autobuze nu avem. Nu pentru că nu vrea primăria, nu pentru că eu nu vreau, pentru că procedurile în instanță finală au fost anulate”, a declarat Ceban.

Ceban spune că municipalitatea este gata de a face o licitație nouă în acest sens, dacă se cere, dar lucrurile trebuie să fie mișcate din loc.

Menționăm că la sfârșitul lunii noiembrie 2020, Autoritatea Națională pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat rezultatul licitației de achiziționare a o sută de autobuze, în urma contestării acestuia de către toți participanții.

În prezent, Parcul Urban de Autobuze al Capitalei are 143 de mijloace de transport, dintre care o sută au termenul de exploatare depășit.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: