Ecaterina Gherman/Facebook

Ceban cere amendarea celor care nu curăță zăpada: „Agenți economici și șefuleți cu case particulare nu au dat cu lopata”

Primarul capitalei Ion Ceban a solicitat sancționarea celor care nu curăță zăpada și murdăria acumulată în fața clădirilor din capitală. În cadrul ședinței Primăriei din 3 ianuarie, edilul s-a arătat indignat de faptul că unii agenți economici așteaptă ca autoritățile municipale să „dea cu lopata”. De asemenea, Ceban a îndemnat șoferii să nu își parcheze mașinile pe spațiile verzi, pentru că ulterior împrăștie noroiul pe străzi.

„Zăpada se topește, să fie făcută ordine pe străzi. Vă rog pretorii, regiile… La fel, șantierele și în fața clădirilor, încăperilor agenților economici și în fața gospodăriilor, case personale. Vă rugăm foarte mult: fiecare își face ordine, începând de la curățatul omătului, dar și multe altele. Dacă nu, agenții constatatori să pună amenzi, pentru că foarte mulți agenți economici au așteptat ca municipalitatea exclusiv să facă curat. Dar și alți „șefuleți” cu case particulare nu au dat cu lopata, au așteptat să vină Primăria”, a declarat Ion Ceban.

Edilul a mai menționat că, în cazurile în care ninge abundent, în mod prioritar, trebuie să se intervină pentru accesul spre spitale, grădinițe și școli.

„Vreau să-mi imaginez cum, pe la sate, în fața gospodăriilor părinților noștri nu iese nimeni și așteaptă să vină primarul să curățe zăpada, dar între timp scrie pe Facebook că este greu. Să fie clar pentru toată lumea: când ninge abundent, prioritate să fie curățarea străzilor, trotuarelor, accesului către spitale, instituțiile educaționale, suburbii, iar după asta parcuri”, a spus Ceban.

Primarul a adresat un mesaj și către șoferi: „Nu parcați pe spațiile verzi. Duceți noroi prin tot orașul. În urmă rămâne dezastru – pe Pușkin, pe Bodoni. Fac apel și către poliție – să fie amendați șoferii care încalcă astfel regulile. Atâta timp cât va permite poliția, vom avea „bardak””

Ion Ceban a reiterat apelul către Guvern, cu privire la crearea „poliției municipale”.

Amintim că, în ultimele zile, s-au înregistrat temperaturi mai înalte de 0 grade Celsius, iar zăpada acumulată înainte de Revelion s-a topit.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: