Igor Grosu/Facebook

CEC a respins acuzațiile: PAS și Platforma „DA” nu formează un bloc electoral camuflat

Comisia Electorală Centrală a respins contestațiile depuse de Blocul „Alternativa” și Partidul Național Moldovenesc (PNM), care au acuzat PAS și Platforma DA că ar forma un bloc electoral camuflat. CEC a constatat, în ședința din 15 septembrie, că nu există probe care să confirme aceste acuzații. Decizia a fost luată cu cinci voturi „pentru”, în timp ce trei membri s-au abținut.

Contestațiile au fost depuse după ce, pe 9 septembrie, în spațiul public a apărut o înregistrare audio atribuită lui Dinu Plîngău, fost lider al Platformei DA și candidat pe lista PAS. În înregistrare, Plîngău ar fi discutat despre posibile alianțe și chiar despre o eventuală rupere a colaborării cu PAS după alegeri, dacă partidul de guvernare ar obține majoritatea și nu ar împărți funcțiile. De precizat că autenticitatea înregistrării nu a fost confirmată.

Blocul „Alternativa” consideră, însă, că înregistrarea ar demonstra că Plîngău continuă să fie membru al Platformei DA, iar candidatura sa pe lista PAS ar „face parte dintr-un plan de a propulsa interesele Platformei”.

În replică, PAS a respins acuzațiile și a catalogat contestațiile depuse de Blocul „Alternativa” și PNM drept „absolut neîntemeiate”. Formațiunea politică susține că Dinu Plîngău și Stela Macari participă la alegeri în calitate de candidați independenți, fapt care exclude, potrivit formațiunii, existența unui bloc electoral camuflat. „Simpla reproducere a unei discuții, fără a se stabili cu certitudine autenticitatea, contextul, participanții și caracterul oficial al discuției, nu poate constitui temei suficient pentru a proba existența unui bloc electoral camuflat”, a precizat PAS.

CEC a decis, în consecință, pe 15 septembrie, că materialele prezentate „nu oferă temei suficient” pentru a demonstra existența unui bloc electoral camuflat, iar argumentele contestatarilor „rămân la nivel de afirmații nesusținute cu probe concludente”.

***

Amintim că, la mijlocul lunii iulie, Dinu Plîngău și Stela Macari au anunțat că Platforma „DA”, formațiunea din care făceau parte, a acceptat un „parteneriat politic” cu PAS și nu va participa la alegerile din toamnă pe cont propriu. Decizia a generat critici din partea opoziției și aprecieri din partea guvernării, în timp ce Blocul „Împreună” a ales să meargă mai departe fără Platforma „DA”. „Interesul național – integrarea europeană – trebuie să fie mai presus de ambițiile politice”, a declarat atunci Plîngău. În urma acestui acord, Plîngău candidează pe lista PAS, ocupând locul 42, iar Macari – locul 47.

După demisia celor doi din fruntea Platformei, conducerea interimară a fost preluată de Liviu Vovc. Platforma DA nu participă la aceste alegeri, însă Blocul „Împreună”, din care a fost exclusă după decizia lui Plîngău, a intrat în competiția electorală.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: