выборы
Максим Андреев, NewsMaker

CEC, preocupată de organizarea și desfășurarea alegerilor în condițiile pandemiei de COVID-19

Comisia Electorală Centrală (CEC) își manifestă îngrijorarea față de organizarea și desfășurarea alegerilor în condițiile pandemiei de COVID-19. Într-un comunicat publicat pe 6 august, reprezentanții instituției menționează că elaborează planuri și proceduri pentru a asigura buna organizare și desfășurare a alegerilor, protejând, concomitent, alegătorii, funcționarii electorali, candidații și alți actori implicați în procesul electoral.

În acest context, CEC a elaborat proiectul Instrucțiunii cu privire la măsurile de prevenire a infecției COVID-19 în perioada electorală. Documentul a fost remis, pentru avizare conform competențelor funcționale, Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică.

Instrucțiunea reprezintă un plan de acțiuni care reflectă modul în care CEC va administra alegerile locale noi din 6 septembrie 2020 și cele pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 1 noiembrie 2020, în contextul valabilității regulilor de protecție și altor dispoziții emise de autorități, având ca scop optimizarea și uniformizarea aplicării procedurilor electorale ce țin de organizarea, amenajarea și dotarea localurilor secțiilor de votare cu materiale și utilaje necesare desfășurării votării în condiții de pandemie, asigurarea funcționarilor electorali și a alegătorilor cu echipamente de protecție.

Astfel, CEC invită părțile interesate să înainteze, până la 15 august 2020, comentarii și propuneri pe marginea documentului. Acestea urmează să fie expediate către [email protected].

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Cabine de duș și terasă la aeroportul din Chișinău. Plan de extindere până la sfârșitul 2026 VIDEO

Până la sfârșitul anului 2026, aeroportul din Chișinău va dispune de cabine de duș pentru pasageri, o terasă în aer liber, un business lounge extins, precum și de un sistem automatizat de control al pașapoartelor. Informațiile au fost comunicate pe 4 august de reprezentanții aeroportului, care au anunțat extinderea terminalului destinat pasagerilor. Lucrările urmează să înceapă în acest an, iar costul total al proiectului este estimat la 700 de milioane de lei.

„Prin această extindere, mărim suprafețele existente cu aproximativ 5.000 de metri pătrați. Costul acestui proiect este de aproximativ 700 de milioane lei, bani exclusiv din veniturile proprii ale întreprinderii noastre. (…) Vom mări semnificativ zona de control la plecare pentru a reduce timpii de așteptare. Vom moderniza echipamentele de securitate și control. (…) Vom introduce: sistemul Fast Track pentru un flux rapid, ABC gate-uri ceea ce înseamnă un control automatizat al pașapoartelor, noi rețele și mobilier tehnologic adaptat cerințelor actuale, o terasă acoperită în aer liber echipată cu un sistem de acoperire automatizat, cabine de duș pentru pasageri – un element de confort esențial, extinderea zonelor de așteptare pentru un ambient mai relaxant, elemente de self-service în procesarea bagajelor pentru mai multă autonomie și rapiditate”, a comunicat administratorul interimar al aeroportului Sergiu Spoială. El a spus că va exista și un business lounge extins, în pas cu standardele internaționale.

Administratorul interimar a menționat că lucrările de modernizare nu vor afecta activitatea zilnică a aeroportului.

„Extinderea, de asemenea, va însemna și reducerea aglomerației în orele de vârf. (…) Ceea ce ține de licitația companiei de construcție a aeroportului, pot să vă spun că aceasta va fi organizată transparent pentru că avem nevoie de lucrări calitative și la un cost justificativ”, a comunicat, la rândul său, directorul general adjunct al Agenției Proprietății Publice, Valerian Bobu.

Proiectul a fost dezvoltat de către Organizația pentru Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe. Întrebat cât a costat elaborarea proiectului, directorul Organizației Nicolae Lupușor a declarat că suma se ridică la 6,5 milioane de lei. El a mai spus că, în prima etapă a proiectului, vor fi extinse și modernizate spațiile existente pentru securitatea aeronautică: controlul pașapoartelor, controlul vamal și zonele suplimentare de acces public. În etapele următoare, vor fi renovate spațiile existente din zona de sosiri, inclusiv prin majorarea numărului de puncte de control. Totodată, vor fi extinse și modernizate zonele de preluare a bagajelor.

Reprezentanții aeroportului au precizat că lucrările vor începe în acest an, imediat după desemnarea, prin licitație publică, a companiei de construcții, iar finalizarea este planificată pentru sfârșitul anului viitor. „Licitația publică pentru desemnarea companiei de construcție va fi lansată în scurt timp”, au adăugat reprezentanții aeroportului.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: