consumeraffairs.com

Circa 3 mln de lei furați de pe carduri bancare. Ce să facem, pentru a nu cădea în plasa infractorilor?

Inspectoratul General al Poliției din Republica Moldova avertizează că, în ultimul timp, s-a atestat o creștere a numărului de fraude cu utilizarea cardurilor bancare, a clienților mai multor bănci. De la începutul anului, poliția a pornit 300 cauze penale de sustrageri de pe carduri bancare.

În total, de la începutul anului, infractorii au reușit să sustragă circa 3 milioane de lei de pe cardurile bancare ale clienților diferitor bănci din Republica Moldova. 

Persoanele suspecte de infracțiunea dată riscă până la 15 ani privațiune de libertate.

Inspectoratului național de investigații al IGP și Băncile comerciale din Republica Moldova, vin repetat cu un apel către cetățeni să fie vigilenți și să respecte regulile de securitate:

– Nu divulgați nimănui (nici personalului băncii) informațiile Dvs. personale sau datele cardului bancar, (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacției în mediul on-line), chiar dacă apelul este aparent efectuat de pe numere asemănătoare sau identice cu cele ale băncilor comerciale;

– Nu uitați că pentru transferuri de bani (P2P), recompense, bonusuri, etc. pe cardul bancar, persoana care va face un astfel de transfer are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, parola de unică folosință trebuie să informați banca.

– Pentru a verifica dacă într-adevăr sunteți apelați de către angajații băncii, sunați independent la numerele de telefon indicate pe website-urile băncilor comerciale, sau a celor indicate pe cardurile bancare, pentru verificare;

– Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;

– Verificați lunar extrasul de cont, astfel încât dacă apar tranzacții suspecte, adresați-vă băncii cât mai repede.

– Dacă suspectați o fraudă sau o activitate suspicioasă, contactați imediat Serviciul Clienți, la numărul de pe verso cardului, valabil 24 de ore din 24.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

mediu.gov.md

Încep lucrările de reparație la barajul Costești-Stânca. Anunțul ministrului Mediului

Lucrările de reparație și modernizare a barajului Costești-Stânca încep. Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului Gheorghe Hajder pe 2 decembrie, în timpul unei vizite la Nodul hidrotehnic Costești-Stânca.

Potrivit unui comunicat emis de Ministerul Mediului, lucrările sunt realizate de Administrația Națională „Apele Moldovei” și reprezintă primele intervenții majore din ultimele două decenii. „Acestea vor asigura funcționarea sigură și eficientă a construcției hidrotehnice, care joacă un rol strategic în reglarea debitului râului Prut și în protecția hidrologică a zonei”, a menționat instituția.

Intervențiile includ lucrări de consolidare, modernizarea echipamentelor hidromecanice și reabilitarea mai multor elemente structurale ale barajului. Scopul principal este creșterea siguranței operaționale și menținerea funcționalității optime a nodului hidrotehnic pe termen lung.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: