Ion Ceban

Comunicatele Primăriei Chișinău vor trece prin „filtrul” CEC? Ceban își pune comentariile pe pauză, dar acuză organul electoral că pregătește fraudarea alegerilor

Primarul capitalei Ion Ceban a anunțat că, timp de câteva zile, se va abține de a oferi informații sau comentarii despre activitatea Primăriei Chișinău. Totodată, edilul a acuzat Comisia Electorală Centrală (CEC) că ar bloca, de facto, activitatea Primăriei capitalei și s-ar pregăti fraudarea alegerilor din 5 noiembrie. Deja pentru a doua săptămână, ședința săptămânală a Primăriei Chișinău este moderată de viceprimarul Ilie Ceban, care a anunțat că începând cu 7 august toate comunicate instituției vor fi verificate de CEC, înainte de publicare. Se întâmplă din cauza noului regulament cu privire la modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice electorale și a mesajelor de interes public, aprobat de  CEC pe 4 august 2023, potrivit lui Ilie Ceban. Organul electoral nu a comentat deocamdată informațiile.

UPDATE 12:10 Comisia Electorală Centrală precizează că, începând cu data de 7 august și până în ziua în care rezultatele alegerilor vor fi confirmate de către organele competente, furnizorii de servicii media, difuzorii și distribuitorii de publicitate vor fi în drept să difuzeze doar mesaje de interes public aprobate, în mod regulamentar, de către CEC.

Ion Ceban nu s-a prezentat la ședința primăriei din 7 august. Aceasta a fost moderată, la fel ca săptămâna trecută, de către viceprimarul Ilie Ceban, care a început întrunirea cu anunțul că, înainte de a fi publicate, toate comunicatele de presă ale instituției vor fi mai întâi expediate CEC-ului, așa după cum prevede noul regulament, aprobat de curând.

„Pare absurd sau nu, dar reieșind din faptul că CEC nu are prevederi foarte clare în privința difuzării informațiilor publice și în ultima perioadă a solicitat foarte multe clarificări de la Primăria Chișinău despre informațiile pe care le publică, care sunt tipărite, care sunt pentru informarea cetățenilor. Astfel, noi anunțăm că începând cu ziua de astăzi fiecare informație poate fi interpretată, întrucât începe perioada electorală. Iată de ce, fiecare comunicat și restul informațiilor vor fi consultate cu CEC și după care vor fi publicate spre informarea cetățenilor”, a menționat Ilie Ceban.

Viceprimarul și-a exprimat speranța că „regulamentul draconic” va fi aplicat tuturor celor 896 de primării din Moldova, și nu doar celei din capitală.

„În funcție de cum va răspunde CEC-ul, cât de operativi ei vor fi, după asta primăria Chișinău va publica informații de interes public. Unele informații sunt de importanță și de urgență și nu suferă amânare. Solicităm ca CEC să țină cont de acest lucru și să-și asume toate consecințele economice sau sociale”, a adăugat acesta.

La doar câteva minute după ședință, primarul Ion Ceban a publicat un alt mesaj pe rețelele de socializare prin care a anunțat că se va abține câteva zile de la publicarea informațiilor despre activitatea Primăriei Chișinău.

Câteva zile mă voi abține să public informații despre activitatea Primăriei Chișinău sau să ofer comentarii, până când CEC nu va da un răspuns clar la unele aberații pe care le-a inventat. Vreau să văd aceeași abordare față de toate primăriile, cele 896 din toată țara, și față de candidații care nestingherit și-au inițiat campania, deși nu sunt înregistrați. Deocamdată, CEC acționează unilateral și a creat regulamente noi doar pentru a trage pe dreapta Primăria Chișinău. Scopul autorității electorale este clar – se pregătește de fraudarea alegerilor în capitală”, a scris edilul.

Este a doua oară când Ion Ceban acuză CEC de intenția de a frauda alegerile din capitală. Pe 4 august, acesta a scris pe rețelele de socializare că se va plânge instituțiilor internaționale.

„Vom informa toate misiunile internaționale despre toate abuzurile CEC de protejare evidentă a PAS. Astăzi coordonăm toate acțiunile Primăriei Chișinău care treabă nu au cu campania electorală. Aduc la absurd legea fiind la cheremul PAS. Noi avem datele sondajelor comandate de ei. Astăzi, în toate sondajele lor avem aproape 80% încredere în rândul chișinăuienilor și 70% încredere a cetățenilor din țară. Dar nu în sondajele pe care le fac public, unde se complac în minciună. S-au apucat sa inventeze tot felul de prostii pentru ca să fraudeze alegerile”, a scris Ion Ceban.

Amintim că Ion Ceban nu a anunțat deocamdată în mod oficial că va candida pentru un nou mandat în calitate de primar al capitalei. Detalii despre candidații care au anunțat că pretind la funcția de primar al Chișinăului și șansele acestora citiți în analiza NewsMaker – Carp versus Ceban.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Glovo sărbătorește 5 ani de activitate în Republica Moldova: investiții, digitalizare pentru afacerile locale și impact economic semnificativ

Chișinău, [29 septembrie] – Glovo, una dintre cele mai importante platforme tehnologice care operează în Europa, Asia Centrală și Africa, marchează cinci ani de activitate în Republica Moldova. Lansată în octombrie 2020 în Chișinău, platforma și-a extins operațiunile în municipiul Bălți și a devenit un actor cheie în digitalizarea comerțului local, crearea de locuri de muncă și sprijinirea micilor întreprinderi locale din sectoarele restaurantelor și comerțului cu amănuntul.

Glovo a devenit mai mult decât o simplă aplicație. Este o adevărată platformă tehnologică, un ecosistem digital care conectează clienții, întreprinderile locale și curierii. Platforma sprijină transformarea digitală a comercianților locali și creșterea acestora, încurajează un nou comportament al consumatorilor bazat pe comoditate, accesibilitate, diversitate și oferă noi oportunități de venit pentru curieri.

Pentru a marca cea de-a cincea aniversare a operațiunilor în Moldova, cofondatorul Glovo, Sacha Michaud, a efectuat o vizită de lucru în țară pentru a sărbători acest moment important și pentru a se întâlni cu echipa locală, dar și partenerii cheie ai platformei. Antreprenor cu experiență și director executiv britanico-canadian, Michaud a fondat Glovo în 2015 alături de Oscar Pierre, cu viziunea clară de a oferi acces rapid la orice produs din oraș. Sub conducerea sa, Glovo a evoluat într-una dintre cele mai dinamice platforme tehnologice care oferă servicii multicategorie la nivel global.

Suntem mândri să sărbătorim cinci ani de activitate în Moldova. Împreună cu echipa locală și partenerii noștri, am construit un ecosistem care conectează clienții, companiile și curierii, transformând modul în care facem cumpărături și oferind mai multă comoditate și accesibilitate miilor de moldoveni”, a declarat Sacha Michaud, cofondator Glovo.

Ecosistemul Glovo: digitalizarea companiilor locale și stimularea noilor tendințe de consum

În doar cinci ani, Glovo a devenit o soluție indispensabilă pentru mii de moldoveni, integrând livrarea de produse alimentare în viața de zi cu zi a consumatorilor. Pornind din Chișinău în 2020, platforma și-a extins operațiunile în aprilie 2021 la Bălți – al doilea oraș ca mărime din țară. În prezent, Glovo colaborează cu peste 600 de locații partenere în Moldova, acoperind o rețea diversă de întreprinderi locale.

Modelul Quick Commerce (Q-Commerce), în care Glovo este un pionier, redefinește comerțul urban: livrări ultra-rapide, acces instantaneu la orice produs, flexibilitate pentru clienți și oportunități pentru parteneri de a-și extinde operațiunile.

Investiții și impact economic

Pentru a-și susține creșterea în Moldova, Glovo a investit până în prezent peste 3 milioane de euro în infrastructura logistică, tehnologie și dezvoltarea unui ecosistem de parteneri locali. Această investiție a avut un efect multiplicator, încurajând digitalizarea și stimulând vânzările pentru sute de IMM-uri.

„Încă de la început, Glovo a fost un partener de creștere pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul HoReCa și nu numai. Mulți antreprenori locali din Moldova au făcut primii pași în vânzările digitale prin intermediul Glovo, ajungând la noi clienți și consolidându-și reziliența. Cu platforma noastră, deschidem noi oportunități pentru IMM-uri de a-și diversifica canalele de vânzare și de a se extinde mai rapid, continuând în același timp să consolidăm economia locală”, a adăugat Sacha Michaud.

Glovo contribuie activ la economia locală prin salariile angajaților, veniturile generate de curieri și valoarea adăugată creată pentru fiecare vânzător prin dezvoltarea vânzărilor online. În plus, Glovo respectă toate taxele solicitate la nivel local, inclusiv impozitele pe salarii și alte taxe de exploatare.

În abordarea sa hiperlocală, Glovo a creat 15 locuri de muncă directe în biroul său din Chișinău, care se ocupă de operațiunile zilnice și de aspectele comerciale pentru a oferi cel mai bun serviciu moldovenilor. În plus, aproape 400 de curieri operează în prezent pe platformă prin intermediul unor parteneri logistici terți. Acești curieri joacă un rol vital în dinamica livrărilor urbane rapide și în noua eră în care clienții caută comoditate, în timp ce modelul Glovo ajută întreprinderile mici să ajungă la un public mai larg, dincolo de cartierele lor, să-și diversifice canalele de vânzare și să-și crească vânzările.

Despre Glovo

Glovo este o platformă tehnologică de vârf care conectează clienții, întreprinderile și curierii, oferind servicii la cerere din mai multe categorii de la restaurante locale, magazine alimentare și supermarketuri, precum și magazine de retail de pe străzile principale. Ca lider în Quick Commerce, următoarea generație de comerț electronic, viziunea Glovo este de a construi cea mai mare piață online pentru a oferi tuturor acces la orice din orașul lor în câteva minute. Fondată în 2015 în Barcelona, compania operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.Pentru mai multe detalii, accesează: https://about.glovoapp.com/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: