bizlaw.md

Consiliul Concurenței câștigă procesul la CSJ: Deciziile de a sancționa 6 companii de asigurare au fost legale

Curtea Supremă de Justiție a pronunțat, pe 1 februarie, decizii irevocabile în favoarea Consiliului Concurenței în 2 cauze de judecată ce vizează domeniul de asigurare de răspundere civilă auto externă.

În anul 2014, în urma investigației desfășurate pe piaţa emiterii și comercializării certificatelor internaționale de asigurare „Carte Verde” s-a constatat că 5 companii de asigurări („Moldasig” SA, „Asito” SA, „Donaris Group” SA, „Victoria Asigurări” SA și „Klassika Asigurări” SA) au încălcat Legea concurenței prin acțiuni de concurență neloială manifestate prin răspândirea afirmațiilor false despre activitatea „Grawe Carat Asigurări” SA. Prin Hotărârea Adunării generale a membrilor cu drepturi depline ai Biroului Național al Asigurătorilor de Autovehicule (BNAA) din 27.09.2013, compania „Grawe Carat Asigurări” SA a fost exclusă din rândurile membrilor cu drepturi depline ai BNAA și i-a fost retrasă autorizația de a elibera certificate internaționale de asigurare Carte Verde în perioada 2013-2014. Printr-o decizie a Consiliului de Concurență din 2014, companiile de asigurări au fost sancționate cu amenzi de 1 415 725 lei.

În 2015, o altă investigație a pieței asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto externă ”Carte Verde” s-a finalizat prin Decizia nr. DA-78/20154. Prin această hotărâre, Consiliul a constatat un acord anticoncurențial realizat de către companiile de asigurare prin stabilirea și punerea în aplicare a comisionului identic coordonat de 15% pentru retribuirea brokerilor de asigurare-reasigurare pentru serviciul de intermediere a certificatelor internaționale de asigurare „Carte Verde”. Încălcarea a durat începând cu anul 2012 și până în 2015.

Prin urmare, cele 6 companii de asigurare implicate: „Grawe Carat Asigurări” SA, „Donaris Vienna Insurance Group” SA, „Moldasig” SA, „Asito” SA, „Moldova-Astrovaz” SA și „Moldcargo” SA, au fost sancționate cu amenzi. Cuantumul total a constitut suma de 10.044.839 lei.

Companiile de asigurări au contestat în judecată aceste decizii. Instanța de fond inițial a casat ambele decizii ale Consiliului. Ulterior, prin deciziile Curții de Apel Chișinău, și încheierile irevocabile ale Curții Supreme de Justiție din 01.02.2023, deciziile Consiliului Concurenței și, respectiv, sancțiuniile aplicate de autoritatea de concurență au fost menținute.

De menționat că controlul judecătoresc al legalității Deciziilor Plenului Consiliului Concurenței a durat timp de circa 7-8 ani.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: