pixabay.com

„Construcțiile problematice” din municipiul Chișinău vor fi reprezentate pe o hartă online

Până la 1 iulie, un grup de lucru va stabili care sunt „construcțiile problematice” din municipiul Chișinău, iar informațiile vor fi plasate pe platforma ArcGIS.

Subiectul construcțiilor a fost abordat luni, 18 mai, la ședința operativă a serviciilor municipale, ca urmare a atestării, în ultima perioadă, a mai multor șantiere noi, inclusiv în teritoriul spațiilor verzi, care nu se încadrează în limitele cadrului legal, se anunță într-un comunicat al Primăriei Chișinău.

Astfel, edilul capitalei a cerut crearea unui grup de lucru, responsabil de verificarea construcțiilor din municipiu, începând de la problematică și până la stabilirea proprietarilor șantierelor.

Mai mult, viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a dat asigurări că de la instituirea noii administrații (din luna noiembrie 2019), nu au fost eliberate acte permisive în construcții, care ar depăși cadrul legal.

Precizăm că recent, municipalitatea a creat o hartă pe care sunt reprezentate zone unde crește ambrozia.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Poliția de Frontieră/foto simbol

Poți traversa frontiera R. Moldova cu actele digitale din aplicația EVO? Poliția de Frontieră clarifică

Actele digitale din aplicația guvernamentală EVO nu pot fi utilizate la trecerea frontierei Republicii Moldova. Traversarea este permisă doar cu documentele fizice, prezentate polițistului de frontieră. Informația a fost comunicată pe 14 septembrie de reprezentanții Poliției de Frontieră a Republicii Moldova.

Poliţia de Frontieră a declarat că, în prezent, traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova de către persoane și mijloace de transport nu este permisă în baza actelor digitale generate de aplicația guvernamentală EVO.

„Conform legislației în vigoare, documentele electronice nu pot înlocui actele în original necesare pentru trecerea legală a frontierei de stat. Astfel, trecerea frontierei este posibilă doar în baza documentelor de călătorie valabile, prezentate polițistului de frontieră în original”, au comunicat reprezentanții instituției de la frontieră.

***

EVO a fost lansată pe 6 iunie 2024. Aplicația oferă acces la acte digitale și informații despre cetățeni și afaceri, inclusiv posibilitatea de a efectua plăți pentru diverse servicii. Pentru a folosi funcționalitățile EVO, cetățenii au nevoie de semnătură electronică.

La lansare, ministrul de atunci al Digitalizării, Dumitru Alaiba, declara că cetățenii care se vor înregistra în aplicație pot lăsa buletinul, permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare acasă. „Actele de care ai nevoie vor fi în telefonul tău”, preciza Alaiba. Totodată, el menționa că în EVO pot fi găsite toate datele – amenzi, autovehicule, bunuri imobile, traversări de frontieră, statutul de asigurat și medicul de familie.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: