Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova

„Construit de la 0 în timp record”. Pod din Bălți, parte a centurii municipiului, redeschis circulației (FOTO)

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pexels

Alimentarea externă cu energie a Centralei de la Zaporojie, întreruptă pentru a zecea oară

Alimentarea externă cu energie a centralei nucleare ucrainene ocupată de trupele ruse în provincia Zaporojie, alimentare necesară pentru răcirea reactoarelor, a fost deconectată pentru a zecea oară de la începutul războiului cu Rusia, au transmis marți autoritățile ucrainene, potrivit EFE citate de Agerpres.

„La centrala nucleară de la Zaporojie a survenit a zecea pană de curent de la începutul ocupației ruse a centralei”, a scris Ministerul ucrainean al Energiei pe contul său de Telegram.

Potrivit acestuia, la ora 16:56 (13:56 GMT), ‘a fost deconectată singura linie electrică prin care centrala este alimentată de sistemul energetic ucrainean’, prin urmare centrala nucleară a trecut la aprovizionarea cu energie proprie furnizată de generatoare diesel.

„Incidentul de astăzi demonstrează încă o dată că ocupația rusă este principala amenințare la adresa funcționării în siguranță a centralei nucleare de la Zaporojie”, mai pune ministerul ucrainean, care a cerut din nou cu acest prilej comunității internaționale să ‘intensifice presiunea asupra Rusiei pentru demilitarizarea și evacuarea centralei cât mai curând posibil’.

Ocupată de trupele ruse în martie 2022, această centrală, cea mai mare din Europa, se află în zona orașului ucrainean Energodar, aproape de linia frontului din sud-estul Ucrainei.

Centrala funcționează cu personal ucrainean, iar Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA) are permanent o echipă de experți la fața locului. Zona centralei a fost de mai multe ori lovită de obuze, atacuri pentru care trupele ruse și cele ucrainene s-au acuzat reciproc. Centrala a fost astfel deconectată în mod repetat de la sursele externe de alimentare cu energie electrică, surse care sunt foarte importante pentru răcirea reactoarelor, situații rezolvate punctual prin pornirea generatoarelor diesel.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: