airmoldova

Conturi blocate și condiționări de la bancă. Air Moldova, reacție la ultimele 3 zboruri anulate 

Air Moldova a venit cu precizări despre cele 3 zboruri anulate pe 12 aprilie. Compania aeriană a spus că i-au fost blocate conturile, astfel nu a avut posibilitatea să-și achite serviciile ca ulterior să fie operate zborurile. Air Moldova a declarat că a ajuns în această situație din cauza unei condiționări a băncii de a majora suma de depozit pentru garantarea rambursării biletelor neutilizate. 

Potrivit companiei, Air Moldova a rămas cu conturile blocate pe 12 aprilie.

„Din acest motiv, compania nu a avut posibilitatea să achite serviciile Întreprinderii de Stat Aeroportul Internațional Chișinău, aeronavelor contractate în regim wet lease și alimentarea cu combustibil a acestora pentru a opera cele 3 zboruri, ulterior anulate”, a menționat compania, în seara zilei de 12 aprilie.

Totodată, compania anunța că deja a ajuns la un numitor comun „cu creditorul care a blocat conturile și poate opera cu acestea în regim normal”.

„Cu toate că, Air Moldova se află într-o situație dificilă, fără aeronavele proprii din luna martie, compania a fost condiționată de către bancă să majoreze suma de depozit pentru garantarea rambursării biletelor neutilizate. Ceea ce înseamnă că: Air Moldova nu încasează o mare parte din bani în urma vânzărilor online, astfel formându-se un deficit de mijloace bănești necesare pentru activitatea companiei”, a declarat compania.

Se mai precizează că Air Moldova a înaintat băncii o rugăminte de a revedea condițiile stabilite, fapt ce ar permite utilizarea unei părți din suma de depozit pentru achitarea prestatorilor, în special pentru următoarele 2 săptămâni având în vedere fluxul sporit de pasageri din cauza sărbătorilor pascale. Banca a refuzat solicitarea companiei, a menționat Air Moldova.

„Din păcate banca refuză să înțeleagă că, Air Moldova achită zilnic pentru prestarea serviciilor față de Întreprinderea de Stat Aeroportul Internațional Chișinău, aeronavele contractate și alimentarea cu combustibil, iar în cazul nerespectării acestei condiții, prestatorii enumerați mai sus refuză deservirea companiei și o forțează să anuleze zboruri”, a precizat Air Moldova.

Într-un final, compania a precizat că zborurile din seara zilei de 12 aprilie nu au suferit modificări și că „Air Moldova își continuă activitatea”.

***

Pe 12 aprilie, Air Moldova a anunțat despre anularea curselor Roma – Chişinău, Milano – Chişinău şi Londra – Chişinău. Anunțul a fost făcut cu puțin timp înainte de ora la care cursele ar fi trebuit să fie operate.

Incidentul a provocat un val de indignare din partea clienților companiei. O femeie, care ar fi trebuit să fie pasageră a cursei Roma – Chișinău, și-a exprimat nemulțumirea în legătură cu situația creată pe o rețea de socializare. „Air Moldova sunteți ***? Anunța-ți despre anularea zborului cu două ore înainte de zbor??? Stau sute de oameni în aeroport!!! Guvernul Republicii Moldova, ce să facă cetățenii blocați în aeroportul din Roma? Azi Air Moldova a anulat vreo patru zboruri, cu câteva ore înainte de zbor!!!”, a scris aceasta.

Ulterior, Autoritatea Aeronautică Civilă a recomandat pasagerilor „care sunt blocați în aeroporturi să solicite asistență din partea operatorului aerian care are obligațiunea de a oferi pasagerilor cazare și hrană până la identificarea opțiunilor de rerutare spre destinația finală”.

Totodată, Autoritatea a precizat că motivul pentru care cursele de zbor au fost anulate este situația financiară precară a Air Moldova, dar și imposibilitatea achitării pentru serviciile prestate de către terț. În acest context, Autoritatea a informat că monitorizează îndeaproape situația curentă a operatorului aerian.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii semnificative la facturi

Familia Bass din or. Comrat se numără printre cele peste 26 de mii de gospodării care au beneficiat de Programul EcoVoucher. Cu sprijinul statului, familia și-a înlocuit frigiderul vechi pe care îl aveau de mulți ani, cu unul modern, încăpător și eficient energetic. 

Olga Bass și soțul ei sunt pensionari. Sub același acoperiș cu ei locuiește fiica lor Tatiana, ginerele, dar și cele două nepoate. „Cu o familie atât de numeroasă, e foarte greu fără o tehnică bună. Aveam două frigidere cu sistem de răcire prin picurare, dar erau vechi, se defectau foarte des, curgeau și consumau foarte multă energie. De mult ne gândeam să luăm un frigider nou și bun, dar tot amânam cumpărătura”, povestește fiica Tatiana.

Ezitare. Verificare. Decizie

Despre posibilitatea achiziției unui electrocasnic nou, cu ajutor financiar din partea statului, Olga a aflat de la asistentul social din localitate încă de la înregistrarea pe platforma compensații.gov.md. Într-o zi, a primit un sms de la GOV1.md.  

Anul trecut, am primit un mesaj similar, dar nu i-am dat importanță, l-am ignorat. Anul acesta, când am văzut sms-ul, mama a fost cea care a insistat: „Tatiana, trebuie neapărat să verifici ”. M-am lăsat convinsă și, cu 10 zile înainte de a expira termenul voucherului, am mers la magazin pentru a afla mai multe detalii”, își amintește Tatiana. 

La magazin au primit confirmarea că programul este real și că pot primi un frigider nou dacă transmit în schimb unul vechi. Decizia a fost luată imediat: „Era păcat să ratăm așa oportunitate”, spune femeia. 

Tehnică de calitate înaltă – o diferență semnificativă

Următorii pași au fost foarte simpli: „Cei de la magazin ne-au explicat beneficiile unui electrocasnic nou, în special economia la energie. Am înțeles că frigiderul mic pe care îl aveam acasă consuma mai multă electricitate decât unul nou din magazin, de dimensiuni mai mari”.

Familia a ales un frigider de o marcă cunoscută, în care aveau deja încredere. Prețul acestuia era de aproximativ 11.000 de lei, însă cu ajutorul voucherului au achitat doar 5.000 de lei. Olga și soțul ei au decis să plătească acești bani în două rate egale.

Noul frigider este mult mai spațios, nu mai picură, iar congelatorul are o capacitate dublă. „Acum încape totul – mâncare pentru câteva zile, carne, congelăm și fructe pentru copii. În cel vechi abia încăpea o cutie de colțunași.”, completează Olga.

EcoVoucher – ajutor vizibil în gospodărie 

Cei din familie spun că programul funcționează simplu, clar și e de un real ajutor pentru familiile care nu își permit o achiziție atât de mare.

Este important să nu ignorați notificările primite prin sms. Să verificați și să beneficiați de acest voucher. Noi suntem mulțumiți, avem un frigider nou și bun, iar sprijinul chiar a fost unul simțitor”, se arată încântată Olga.

Ce oferă programul EcoVoucher? 

  Suport din partea Guvernului pentru achiziționarea unui electrocasnic nou și eficient energetic care consumă mai puțină energie și te ajută să economisești la facturi

●   Un voucher de 6.000 de lei acoperă până la 70% din costul unui frigider (clasele A–D) sau al unei mașini de spălat rufe (clasa A)

●   Acces la electrocasnice de calitate, care combină eficiența energetică cu durabilitatea și respectă standardele europene

●   Colectarea gratuită a echipamentului vechi

Prioritate în acordarea voucherelor au familiile cu mulți copii și familiile cu persoane vârstnice de peste 63 de ani.

Despre program:

Programul Ecovoucher a fost dezvoltat de Guvernul Republicii Moldova cu sprijinul Uniunii Europene.

Această ediție a Programului de Vouchere pentru Electrocasnice este implementată de Centrul Național pentru Energie Durabilă în cadrul proiectului „Eficiență Energetică și Energii Regenerabile pentru Moldova” (E4M). E4M este un proiect implementat de GIZ împreună cu Guvernul Republicii Moldova, finanțat de Guvernul Germaniei și cofinanțat de Uniunea Europeană, Norvegia și Danemarca. Ediția curentă a Programului de Vouchere pentru Electrocasnice este finanțată de Norvegia.Informații utile: www.ecovoucher.md
Verificare voucher (în perioada sesiunii):  verificarevoucher.cned.gov.md
E-mail: [email protected]
Linia verde a CNED: 0 8005 5005

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: