Coronavirusul care face ravagii în China și s-a răspândit și în alte țări are acum un nume oficial. Reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății au decis să îl denumească „Covid-2019”, anunță BBC, marți, 11 februarie.
„Acum avem un nume pentru maladie și este Covid-19”, a precizat șeful OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc la Geneva.
Anunțul a fost făcut în contextul în care bilanțul morților a trecut de 1000, iar zeci de mii de oameni au fost infectați.
Oamenii de știință au decis să dea maladiei un nume oficial pentru a evita confuzia și stigmatizarea.
„Trebuia să găsim un nume care să nu se refere la o regiune georgrafică, la un animal sau la un grup anume de oameni. De asemenea, trebuia să fie ușor de pronunțat și să aibă legătură cu boala”, a explicat șeful OMS.
„Acum, că avem un nume, putem preveni utilizarea altor denumiri care să fie imprecise sau stigmatizatoare. De asemenea, ne va permite să avem un format standard pe care să îl utilizăm pe viitor, în cazul izbucnirii unor alte epidemii de coronaviruși”, adăugat oficialul.
Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.
Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa. Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.
Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea
„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.
1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.
Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.
Exemplu din viață
„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”
Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei
„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.
Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.
Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.
Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.
De ce alegi tocmai Suzuki?
Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
Tracțiune integrală sau față – la alegere
Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa
Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki
Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.
Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.
Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile. Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată. Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor. Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil.
Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.
Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.
Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra.
Unde puteți cumpăra?
Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:
Chișinău, str. Petricani, 17
Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152
Cahul, str. Dunării, 2 Puteți solicita un Test Drive online