De ce au picat Facebook și WhatsApp? Mark Zuckerberg a pierdut aproape 7 miliarde de dolari în câteva ore

După cea mai serioasă cădere a serviciilor sale din ultimul deceniu, Facebook a explicat într-un articol cauza întreruperii serviciilor din rețeaua proprie și a aplicațiilor WhatsApp, Instagram și Messenger, informează Economedia.ro. În același timp, averea lui Mark Zuckerberg, fondatorul companiei, a scăzut cu aproape 7 miliarde de dolari în câteva ore, miliardarul coborând o poziție în clasamentul celor mai bogați oameni, întocmit de Bloomberg, pe locul cinci, după Bill Gates. Căderea vine după acuzațiile unei avertizoare de integritate și pana celor trei mari platforme deținute de Facebook, scrie Digi24.

O vânzare în masă de acțiuni ale gigantului digital a scăzut prețul acestora cu aproximativ 5% luni, fapt ce s-a alăturat unei scăderi de aproape 15% de la mijlocul lunii septembrie, transmite Bloomberg.

Averea lui Zuckerberg a scăzut la 120,9 miliarde de dolari, mai mică decât cea a lui Bill Gates, potrivit Indexului Bloomberg al Miliardarilor. El a pierdut din 13 septembrie până acum aproximativ 19 miliarde de dolari, de la aproape cei 140 de miliarde de dolari pe care îi deținea.

Pe 13 septembrie, Wall Street Journal a început să publice o serie de articole bazate pe documente interne ce arată că Facebook știa despre diverse probleme ale produselor sale – precum Instagram dăunează sănătății mentale a adolescentelor și dezinformarea privind revolta de pe 6 ianuarie de la Capitoliul din Washington – în vreme ce public minimiza impactul acestora.

Informațiile au atras atenția oficialilor guvernamentali iar luni un fost manager din companie a prezentat chiar ea problemele.

Facebook a răspuns prin sublinierea faptului că problemele cu care se confruntă produsele, inclusiv polarizarea politică, sunt complexe și nu sunt provocate doar de tehnologie.

„Cred că le dă oamenilor comfortul să se gândească că trebuie să existe o explicație tehnologică sau tehnică pentru problema polarizării politice din SUA”, a precizat, pentru CNN, Nick Clegg, vicepreședintele Facebook pentru afaceri globale.

Luni seara (ora Moldovei) Whatsapp, Facebook şi Instagram au devenit indisponibile (toate sunt deținute de Facebook).  Compania Facebook susține că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii ”invizibile” pentru restul utilizatorilor de internet.

”Schimbările realizate la configurarea ruterelor care coordonează rețelele de trafic dintre centrele de date ale companiei au dus la întreruperea comunicării cu rețeaua de internet. Această întrerupere a traficului în rețele a avut un efect în cascadă asupra comunicării dintre centrele noastre de date, oprind serviciile noastre”, a scris Facebook.

Compania condusă de Mark Zuckerberg și-a cerut scuze față de utilizatorii afectați, cu trimitere la milioanele de afaceri și antreprenori care utilizează cele patru rețele pentru a-și promova serviciile și produsele.

John Graham-Cumming, expert în cadrul companiei de securitate Cloudflare, a explicat pe Twitter că problema ține, cel mai probabil, de serverele Facebook, care nu le permit utilizatorilor să se conecteze la site-uri ca Instagram sau WhatsApp. Calculatoarele convertesc site-uri precum facebook.com în protocoale interne numerice, printr-un sistem care este asemănător cu agenda telefoanelor. Cumming mai spune că problema Facebook este ca și cum ai înlătura numerele de telefon ale unor persoane din agenda de telefon, ceea ce face ca ei să nu mai poată fi aplelați. Cloudfare furnizează unele soluții pentru infrastructura de net a Facebook.

Cauza tehnică a problemelor este o eroare DNS (sistem de nume de domeniu, abreviat DNS, în engleză Domain Name System) – ceea ce înseamnă că site-urile și aplicațiile nu pot fi văzute pe ”harta” internetului. Ce a cauzat această eroare DNS însă? Cloudfare e explicat că problema inițială a fost provocată de o eroare a BGP (Border Gateway Protocol) – un mecanism care conectează literalmente rețelele din care este formată marea rețea numită internet.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

Defecțiuni temporare la plățile cu cardul în mai multe zone ale țării

În Republica Moldova se înregistrează defecțiuni masive la plățile cu cardul. Multe unități comerciale din diferite zone ale capitalei și din țară nu pot accepta plăți cu cardul. Asupra acestui fapt au atras atenția mai mulți corespondenți NM.

De asemenea, sunt semnalate probleme în funcționarea unei aplicații bancare. Nu se știe care este cauza defecțiunii.

Contactați de NewsMaker, reprezentanții băncii au confirmat că există probleme tehnice și au precizat că se lucrează pentru remedierea acestora. Întrebați dacă situația se va rezolva în decursul zilei de astăzi, ni s-a răspuns că „cel mai probabil, da”.

(UPDATAE 22:35) Maib informează că deficiențele au fost remediate. 

„Toate aplicațiile și serviciile maib sunt din nou disponibile. Ne cerem încă o dată scuze pentru inconveniențele create și vă mulțumim pentru înțelegere”, se arată în mesajul băncii.

(UPDATE 20:58) Potrivit unei surse NM din sectorul bancar, defecțiunea nu vizează întregul sistem bancar al țării, ci doar una dintre marile bănci.

(UPDATE 20:40) Maib a anunțat, într-un comunicat, despre defecțiuni în funcționarea serviciilor sale. Potrivit reprezentanților băncii, aplicația maibank și rețeaua de POS-terminale sunt indisponibile.

Echipele noastre lucrează la remedierea acestora și vom reveni cu un mesaj imediat cum funcționalitatea lor va fi integral restabilită”, au adăugat aceștia.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: