chicu
Максим Андреев, NewsMaker

ANSA și APP vor avea, de mâine, o nouă conducere. Și carabinierii vor avea un nou comandant

Agenția Proprietăți Publice are un nou șef. Cabinetul de miniștri a aprobat candidatura lui Mihai Rusu în funcția de director al instituției. Tot astăzi, 27 noiembrie, a fost desemnat și un nou director al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor – Vadimir Cotici. 

Totodată, Ion Gheorghiu a fost numit secretar de stat la Ministerul Educației. Acesta este președintele Federației de Luptă din Moldova, fost campion mondial, iar în prezent prorector la Academia de Poliție „Ștefan cel Mare”.

De asemenea, a fost aprobată candidatura lui Dorin Andros la funcția de secretat de stat al Ministerului Agriculturii, funcție pe care acesta a deținut-o și în trecut.

Iuliana Drăgălin a fost numită în funcţia de secretar de stat la Ministerul Exconomiei şi Infrastructurii.

Serghei Golovaci a fost numit în funcţia de secretar de stat la Ministerul de Interne.

A fost demis Anatolie Dănilă, comandantul Inspectoratului general de Carabinieri al MAI, conform cererii depuse. Acesta va fi înlocuit de Ștefan Pavlov.

În același timp, a fost aprobată demisia lui Mihail Țurcan din funcția de șef al oficiului teritorial Căușeni.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: