SIS

(DOC) Fostul director al SIS Alexandr Esaulenco a fost numit ambasador cu misiuni speciale al MAEIE

Fostul director al Serviciului de Informații și Securitate (SIS) Alexandr Esaulenco a fost numit în funcția de ambasador cu misiuni speciale al Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene (MAEIE). Informația a fost confirmată pentru NM de către Daniel Vodă, purtorul de cuvânt al instituției.

Potrivit informației incluse în cea mai recentă declarație de avere și interese personale, depusă de Esaulenco, ordinul privind numirea sa în funcție a fost semnat pe 28 iulie.

În 2021, Esaulenco a obținut un salariu net de peste 360 mii de lei datorită funcției de director al SIS. Fostul director al SIS conduce o Toyota High Lander de peste 43 mii de euro, fabricată în 2022, iar soția sa – o Toyota Auris din 2021, estimată la 150 000 lei. De asemenea, Esaulenco a declarat un cont bancar cu 43 000 euro. Împreună cu soția, ar locui într-un apartament de 86 m2, care aparține socrilor fostului director al SIS.

Alexandr Esaulenco a fost numit director al SIS, pe 25 iunie 2019, pe un termen de cinci ani. În mai 2022, el a demisionat. În cererea de demisie, acesta a invocat că a obținut „un alt loc de muncă”.

În funcția de șef al SIS a fost numit Alexandru Musteață.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Ministerul Infrastructurii, reacție la protestul transportatorilor și la metodologia „care va duce inevitabil la creșterea tarifului”

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, condus de Vladimir Bolea, susține că metodologia pentru calculul tarifelor la transport este aproape gata, fiind în etapa de aprobări. Dacă transportatorii susțin că această metodologie „va duce inevitabil la creșteri de tarif” pentru călători, ministerul afirmă că documentul prevede „reguli clare pentru stabilirea prețurilor biletelor, astfel încât acestea să fie corecte atât pentru pasageri, cât și pentru transportatori”. Ministerul mai adaugă că este deschis față de preocupările manifestanților și că „rămâne ferm angajat în dialog pentru modernizarea sistemului de transport”.

„Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale reiterează deschiderea față de preocupările exprimate de operatorii de transport în legătură cu metodologia de calcul a tarifelor, digitalizarea proceselor prin implementarea sistemelor e-Bilet și e-GPS, precum și adaptarea serviciilor pentru persoanele cu mobilitate redusă”, au comunicat reprezentanții instituției.

Ce spune Ministerul Infrastructurii despre solicitările manifestanților

În ceea ce privește solicitarea de a fi adoptată metodologia de calcul a tarifelor, Ministerul a declarat că „proiectul metodologiei este în etapa de aprobări, după finalizarea procesului de consultare publică și de avizare”. „Acesta a fost consultant în mod repetat cu asociațiile de profil, cu APL-urile (nota red. autoritățile publice locale) și alte instituții responsabile de pe acest segment. Documentul prevede reguli clare pentru stabilirea prețurilor biletelor, astfel încât acestea să fie corecte pentru pasageri, dar și pentru transportatori”, a declarat ministerul.

Referitor la „digitalizarea serviciilor prin sistemele e-Bilet și e-GPS”, Ministerul Infrastructurii a menționat că „proiectul se află în faza consultărilor publice”. „Acesta va contribui la achitarea mai ușoară a biletelor de către pasageri, va asigura transparența veniturilor și va reduce numărul de controale administrative. Integrarea funcționalităților de monitorizare GPS (e-GPS) reprezintă o măsură complementară, care va sprijini monitorizarea în timp real a traseelor și orarului curselor, și va asigura mai multă transparență în desfășurarea serviciilor. MIDR va continua dialogul cu operatorii pentru a clarifica și soluționa punctual toate aspectele tehnice ce pot apărea în procesul de implementare”, a adăugat ministerul.

Legat de „cerințele de adaptare a vehiculelor pentru transportul persoanelor cu mobilitate redusă”, Ministerul Infrastructurii a spus că „urmare a discuțiilor suplimentare cu Agenția Națională Transport Auto, a fost retrasă scrisoarea transmisă anterior operatorilor, prin care se solicita prezentarea informațiilor privind numărul unităților adaptate”. „Pentru a facilita accesul neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la transport și călătorii, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, alte autorități publice centrale și locale, agenții economici indiferent de forma de proprietate, cu participarea asociațiilor obștești, au obligația de a adapta mijloacele de transport în comun aflate în circulație. În acest context, MIDR va continua dialogul cu operatorii de transport pentru a identifica soluții de creștere treptată a accesibilității, astfel încât toți cetățenii să poată beneficia de servicii de transport rutier în condiții de confort și siguranță”, au precizat reprezentanții ministerului.

În continuare, Ministerul Infrastructurii a declarat că „rămâne ferm angajat în dialogul pentru modernizarea sistemului de transport, în interesul oamenilor și al unui sector corect reglementat”.

***

Pe 9 iulie, mai mulți transportatori au protestat în PMAN din Chișinău. Manifestația a fost organizată de Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA). Președintele Consiliului APOTA, Oleg Alexa, a declarat că protestele vor continua până când cele trei revendicări ale manifestanților, printre care adoptarea unei metodologii de calcul care „va duce inevitabil la creșteri de tarif”, vor fi executate întocmai.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a declarat că „nu poate exista o majorare a tarifelor fără respectarea unor standarde minime de calitate”. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: