Facebook/Sprâncenoaia 5

DOC Încălcări depistate la construcția din str. Spâncenoaia 5 a capitalei. Au fost sesizate Procuratura și CNA

Fostul viceprimar al Chișinăului, responsabil de infrastructură și mobilitate urbană, Victor Chironda a publicat pe 17 ianuarie răspunsul Agenției Supraveghere Tehnică cu privire la construcția din str. Spâncenoaia 5. În document se arată că au fost admise numeroase încălcări. Autoritatea a precizat că a sesizat Procuratura și Centrul Național Anticorupție cu privire la cele depistate.

„În scrisoare, autoritatea constată următoarele:

1. În 2015, Primăria a eliberat autorizații de construcții pe un teren cu zona S, fără a avea un PUZ de modificare a zonei elaborat și aprobat.
2. În perioada 2015- 2021 Basconslux a construit blocuri și construcții supraterane și subterane cu încălcarea chiar și a autorizațiilor emise ilegal.
3. Primăria nu a făcut absolut nimic pentru a stopa lucrările de construcții ilegale, deși a primit solicitări concrete de la AST.
4. Pretura centru a oferit AST informații eronate și a încercat să ”acopere” agentul economic printr-o autorizație emisă pentru cu totul altă adresă.
5. În 2021 Basconslux a demarat construcția la ultimul bloc (care e chipurile centru socio-cultural) fără să aibă măcar autorizație (chiar și una emisă cu încălcări)”, a scris Chironda.

În decembrie 2021, Victor Chironda și un grup de locatari din str. Spâncenoaia 3 au susținut o conferință de presă și au denunțat lucrările ilegale de pe terenul din apropiere. Fostul viceprimar a relatat că, în data de 28 iulie 2021, compania respectivă a depus o solicitare de eliberare a certificatului de urbanism pentru proiectarea unor blocuri locative pe terenul cu nr. cadastral 0100212279 din str. Sprâncenoaia 5.

Compania a primit refuz, deoarece conform PUG, terenul este situat în zona ”S” care înseamnă ca nu este permisă construirea obiectivelor cu destinatie locativă, comercială sau industrială. Iar pentru a schimba codul zonei este nevoie de PUZ elaborat și aprobat în CMC. De asta, la sugestia Arhitectului-șef Svetlana Dogotaru, băieții au schimbat tactica”, a explicat Chironda.

Mai exact, potrivit ex-viceprimarului, în luna septembrie a fost emis un certificat de urbanism pentru elaborarea documentației de proiect privind construirea unui centru recreativ-cultural pe acest teren. Însă nici proiectul nu a fost prezentat la Primărie și, respectiv, nici Autorizația de Construcție nu a fost emisă. Cu toatea acestea, Basconslux a făcut groapa de fundație și a construit mai multe nivele subterane la primul bloc, care defapt este un bloc locativ. În vecinătatea acestei construcții sunt construite deja 3 complexe locative în total de peste 1500 apartamente. Problema cea mai mare este lipsa locurilor de parcare.

Schema e simplă: Primăria se face că nu vede încălcările și neconformitățile pe care le au constructorii în proiectele lor iar aceștia fac din contul lor lucrări de renovare și a amenajare a spațiilor publice din oraș. Astfel, compania Basconslux realizează lucrări de renovare a unor spații publice și curți de blocuri din zonă. Scuarul din strada Miorița, scuarele din strada Academiei și Dokuceaev și curțile unor blocuri din strada Sprâncenoaia au fost renovate și reparate din contul companiei Basconslux. Primăria nu publică nicăieri contractele sau actele de recepție a acestor lucrări, pentru a nu arăta cine sunt companiile care le fac”, a mai povestit Chironda.

Reprezentanții Primăriei Chișinău nu au comentat deocamdată informațiile din documentul emis de Agenția Supraveghere Tehnică cu privire la construcția din str. Spâncenoaia 5.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Renault Kardian: un crossover inteligent pentru cei care iubesc viața în mișcare

Orașul se trezește. Unii se grăbesc la birou, alții duc copiii la grădiniță, alții visează să scape de trafic și să ajungă în afara orașului. Fiecare are ritmul și traseul său. Dar, din ce în ce mai des, alegem mașinile nu doar în funcție de preț și caracteristici. Căutăm aliați. Aliați cu care ne simțim confortabil și în siguranță.

Renault Kardian — exact așa este. Un crossover compact, care a apărut la momentul potrivit. Nu este supraîncărcat cu funcții, dar are tot ce este necesar. Nu este strălucitor, dar este elegant. Nu pretinde a fi elitist, dar în interiorul său se simte calitatea europeană modernă. Totul în el spune: „mergi cu mine — și totul va fi bine”.

Școala franceză: despre stil, nu despre patos

Kardian nu seamănă cu crossover-urile utilitare plictisitoare. Silueta sa reflectă acea ușurință de design pe care Renault a perfecționat-o în ultimii ani. Linii fluide, dimensiuni compacte, partea frontală expresivă – arată modern și prietenos. Și, în același timp, este practic: gardă la sol mare, protecție pentru partea inferioară, bare pe acoperiș.

Salonul – fără excese, dar confortabil și bine gândit. Volan și scaun reglabile, climatizare plăcută chiar și pentru rândul din spate, sistem multimedia modern, geamuri electrice comode și toată ergonomia necesară. Nu este nevoie să vă obișnuiți – totul este intuitiv încă din primele minute.

Tehnologii inteligente – fără lux ostentativ

Kardian nu impresionează prin faptul că „poate conduce singur”, ci prin modul în care te ajută să conduci. Totul este simplu: tehnologiile sale funcționează atunci când este cu adevărat important.

•    Controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză. Foarte utile în oraș și pe autostradă.

•    Camera arată tot ce se întâmplă în spatele mașinii — utilă la parcare și manevre.

•    Asistența la pornirea în pantă menține mașina pe pantă și îți oferă timp să apeși calm pedala de accelerație.

Nu sunt jucării, ci tehnologii care fac conducerea mai ușoară și mai sigură. Mai ales dacă în mașină se află copii, prieteni, familie.

Orașul – elementul său natural

Kardian nu are misiunea de a impresiona. Misiunea sa este să fie confortabil în fiecare zi. Parcarea la supermarket, virajul pe o stradă îngustă, ieșirea de pe bordură – toate acestea se fac cu ușurință. În același timp, habitaclul este destul de spațios: pasagerii adulți se simt confortabil, iar portbagajul nu vă va dezamăgi.

Este perfect pentru:

•    cei care aleg prima mașină;

•    cei care s-au săturat de mașinile vechi și vor una nouă, dar nu la prețuri exorbitante;

•    cei pentru care nu contează „moda”, ci bunul simț.

Un preț care surprinde plăcut

Renault Kardian este deja în vânzare. Prețul începe de la 14.500 euro.

Acesta este prețul unui automobil nou, bine echipat și modern. Fără compromisuri. Fără senzația că s-a economisit pe seama dumneavoastră.

De ce este mai avantajos să cumpărați în 2025

De la 1 ianuarie 2026, în Moldova se introduce TVA de 20% la achiziționarea de autoturisme. Ce înseamnă asta? Totul este simplu: aceeași mașină va costa cu 2.900 euro mai mult – minim.

Puteți economisi, cumpărând la timp.

Renault Kardiannu este o afirmație grandioasă. Este pur și simplu o mașină bună.

Aș vrea să spun mai simplu: te așezi la volan și totul funcționează. Nimic nu te irită. Nimic nu te sperie. Totul este logic, confortabil și frumos.

Renault Kardian este un crossover pe care îl alegi nu „cu mintea”, ci din sentimentul „asta e mașina potrivită pentru mine”.

Înscrie-te pentru un test drive
Adresa showroom-lui Renault al companiei DAAC Hermes: Chișinău, str. Petricani, 17
Telefon: +373 22 205 888

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: