psrm

Dodon și-a amintit de plângerea comunității LGBTQ+ abia în preajma alegerilor? IGP: Din motive neclare, abia acum s-a prezentat

Președintele Partidului Socialiștilor, Igor Dodon, a anunțat că s-a prezentat la poliție, după ce a fost citat în legătură cu o plângere referitoare la unul dintre angajamentele sale electorale, care se referă la interzicerea „propagandei LGBT în școli și în Chișinău”. Dodon susține că denunțul ar fi venit din partea organizației Genderdoc-M, care apără drepturile comunității LGBTQ+ din Moldova. Angelica Frolov, coordonatoare la Genderdoc-M, a precizat că organizația nu a depus plângere împotriva socialistului pentru declarația vizată în acest an. În același timp, Inspectoratul General al Poliției (IGP) s-a arătat nedumerit de faptul că socialistul s-a prezentat anume acum la poliție, deși a fost citat de mai multe ori anterior.

Igor Dodon a scris pe canalul său de Telegram că, în urma unei citații, a mers pe 10 septembrie la poliție, unde a aflat că pe numele său a fost depusă o plângere penală și contravențională de către Genderdoc-M. Potrivit lui, denunțul a fost făcut pe motiv că în cadrul activității sale politice a făcut următorul angajament electoral: „Nu vom permite implementarea propagandei LGBT în școli și în Chișinău, deoarece acest lucru este inacceptabil atât pentru majoritatea cadrelor didactice, cât și pentru părinții și familiile care au copii la școală”.

Observați cât de atenți sunt și cât de prompt reacționează Guvernarea PAS atunci când reprezentanții Genderdoc-M se simt deranjați? (…) Neacceptarea propagandei LGBT în școli, reprezintă poziția mea în calitate de cetățean și tată, întotdeauna am militat pentru păstrarea tradițiilor sănătoase și voi susține în continuare această cauză, spre deosebire de Maia Sandu și membrii PAS, care pentru a menține puterea sunt gata să accepte o agendă străină, periculoasă pentru societatea noastră”, a adăugat el.

Angelica Frolov, coordonatoare la Genderdoc-M, a precizat, pe 11 septembrie, într-o publicație pe Facebook, că organizația nu a depus plângere împotriva liderului PSRM pentru declarația în cauză în 2024.

A început Dodon să se jeluie că Genderdoc a depus plângere pe el și a fost audiat la poliție. Doar că dosarele pe care le avem cu el, sunt deja unul la CEDO și al doilea în instanță. Deci ambele au trecut de mult timp în urmă de procedura de investigații și ambele sunt pe alte declarații homofobe făcute de el. Plus, declarația pe care spune că am depus nici nu a fost făcută în acest an, cel puțin nu am documentat-o noi. Întrebare: cum credeți, de ce Dodon a scris această postare în septembrie 2024?”, a declarat Angelica Frolov.

Contactată de NM pentru un comentariu la subiect, ofițerul de presă al IGP, Diana Fetco, a declarat: „Este vorba despre o plângere mai veche depusă de președintele unei organizații nonguvernamentale pentru distribuirea unor pliante care i-ar fi denigrat. Pentru că pliantele au fost elaborate cu semnătura președintelui partidului, persoana a fost citată de mai multe ori la poliție pentru a fi audiată, conform procedurii în cazul unei plângeri. Până acum de fiecare dată persoana a refuzat să se prezinte, invocând diferite motive. Din motive neclare, abia acum și-a arătat disponibilitatea să se prezinte la poliție, după o nouă citație. Mai mult, nu putem vorbi despre unele sancțiuni. Chiar și atunci când s-a prezentat, persoana a refuzat să dea anumite explicații, invocând că vrea mai întâi să facă cunoștință cu materialele pe caz”.

Precizăm că situația din jurul plângerii a fost făcută publică în preajma alegerilor prezidențiale, care vor avea loc în data de 20 octombrie. Deși însuși Igor Dodon nu va candida, PSRM îl susține și promovează în acest scrutin pe ex-procurorul general Alexandr Stoianoglo. Președinta Maia Sandu, numele căreia a fost menționat în publicația despre denunț într-un context negativ, la fel va concura în aceste alegeri prezidențiale.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Orange este cel mai iubit brand din Moldova, conform studiului LOVEMARK 2025

Aprecierea oamenilor este cea mai prețioasă recunoaștere pe care o poate primi un brand, iar studiul independent LOVEMARK 2025 confirmă: Orange este cel mai iubit brand din țară.

Realizat pe un eșantion reprezentativ, studiul a analizat peste 7 800 de opinii referitoare la produse și servicii din 15 categorii. Orange Moldova a obținut 75,5 pe Lovemark Index – cu 16 puncte peste media pieței. Rezultatele arată că moldovenii aleg Orange pentru conectivitatea performantă și serviciile inovatoare, dar și pentru valori precum încrederea, respectul și apropierea față de oameni.

Olga SURUGIU, CEO Orange Moldova:

„Un brand este iubit atunci când oamenii se regăsesc în valorile lui. Rezultatul studiului ne impulsionează la mai multă deschidere și la o atenție sporită la nevoile reale ale clienților. Înseamnă oferte care au sens pentru toată familia, experiență simplă și utilă în aplicația My Orange, acces digital în școli și în comunități rurale, programe pentru femei care își caută o nouă direcție profesională, pentru copii curioși și pentru seniori care merită să rămână conectați. Dragostea comunității este răspunsul cel mai clar că drumul ales, cel în care performanța și responsabilitatea se susțin reciproc, este cel corect.”

Astăzi, Orange Moldova înseamnă mai mult decât o rețea. Înseamnă inovație, experiențe digitale de top și servicii de calitate pentru peste 2 milioane de clienți din toată țara. Vocea brandului Orange în Moldova este amplificată și de apartenența la Grupul Orange – unul dintre liderii globali în telecomunicații și servicii digitale, prezent în 26 de țări. 

Dragostea pentru brand se construiește prin fapte

Compania este iubită nu doar pentru calitatea serviciilor, ci și pentru contribuția constantă la dezvoltarea societății. Fundația Orange investește în proiecte de educație digitală, sport, cultură, sănătate și incluziune socială. Doar în ultimii ani, sute de profesori, mii de elevi și numeroase comunități au beneficiat de programele educaționale și de infrastructura digitală susținută de Orange, ajungând la peste 600.000 de beneficiari din întreaga țară.

De asemenea, prin programul de voluntariat „Ne Pasă”, peste 11% dintre angajații Orange aleg anual să dedice timp cauzelor sociale, contribuind direct la schimbări pozitive în comunități.

Studiul LOVEMARK 2025 a fost realizat de compania XPLANE Market Research, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Cercetarea a fost derulată printr-o metodologie mixtă, 50% interviuri telefonice (CATI) și 50% chestionare online (CAWI), și a analizat peste 7 800 de opinii despre branduri din 15 categorii de produse și servicii – de la telecomunicații și supermarketuri, până la bănci, farmacii și produse de consum zilnic. Studiul oferă o perspectivă unică asupra poziției brandurilor în mintea și inima consumatorilor din Republica Moldova.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2,6 milioane de clienți sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: