Evoluția unei companii din Republica Moldova a fost calificată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri” din țară. Dacă la început firma exporta pe piața Uniunii Europene doar tradiționalul borș acru, astăzi vinde și popcorn, cipsuri și ambalaje de carton. Principalele piețe de export ale companiei sunt România, Franța, Lituania și Italia.
Potrivit ministerului, compania Sadro-Ursu, lansată în 1993, exportă astăzi peste 80% din producția sa pe piața Uniunii Europene. Ministerul a calificat-o drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri din Republica Moldova”.
„În 1993 am deschis primul nostru magazin de cartier, iar câțiva ani mai târziu am trecut de la comerț la producție. Am cumpărat o afacere în România și așa am devenit unicul producător de borș acru din România. Iar toată producția era la Chișinău”, a comunicat administratorul companiei.
Potrivit autorităților, dacă la început compania era cunoscută pentru tradiționalul borș acru, astăzi portofoliul său de produse este mai divers. Compania exportă borș acru, popcorn pentru microunde, cipsuri și ambalaje de carton, cu un volum total al exporturilor de peste 46,7 milioane de lei în ultimul an.
„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre de bază și este prezent în foarte multe țări din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să enumerăm unde nu îl exportăm”, a declarat directoarea comercială a companiei.
Principalele piețe de export ale companiei sunt România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%). Potrivit ministerului, compania dispune astăzi de o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați.