Escrocii se dau drept angajați ai operatorilor de telefonie mobilă și cer oamenilor să-și modifice setările telefonului pentru „activarea 5G”. Totodată, aceștia solicită reinstalarea unei aplicații printr-un link expediat prin SMS, WhatsApp sau Telegram. În realitate, aceste acțiuni le pot oferi infractorilor acces de la distanță la telefonul victimelor, la conturile bancare și chiar posibilitatea de a contracta credite pe numele acestora. Atenționarea a fost făcută de o bancă comercială din Republica Moldova.
Reprezentanții Moldindconbank au atenționat publicul despre o metodă de fraudă. Potrivit instituției bancare, escrocii contactează telefonic oamenii, pretinzând că sunt angajați ai operatorilor de telefonie mobilă. Aceștia cer ca oamenii să-și modifice setările telefonului pentru a „activa 5G” și să reinstaleze aplicația oficială a operatorului folosind un link primit prin SMS, WhatsApp sau Telegram.
„Urmând aceste instrucțiuni, infractorii pot obține acces de la distanță la telefonul dvs., la conturile bancare și pot iniția transferuri sau contracta credite în numele dvs. Pentru siguranța datelor și a mijloacelor financiare, vă recomandăm să: nu accesați link-uri suspecte; nu instalați aplicații sau actualizări din surse necunoscute; verificați întotdeauna informațiile doar pe canalele oficiale ale operatorului. În caz de suspiciune de fraudă, sunați imediat la 112 (Poliția), 022 71 71 71 (Banca) sau la operatorul de telefonie mobilă”, au comunicat reprezentanții instituției bancare.
Amintim că, în iunie, un operator de telefonie mobilă din Republica Moldova a atenționat cetățenii că persoane necunoscute se dau drept angajați ai companiei și încearcă să obțină acces la telefoanele utilizatorilor. În realitate, comunica operatorul, escrocii încearcă să preia controlul asupra telefonului clientului prin instalarea unei aplicații care le permite accesul de la distanță.