noi.md

Festivalul Etniilor revine la Chișinău. Când va avea loc și ce surprize îi așteaptă pe vizitatori

Nuanțele diversității etnice și culturale vor putea fi urmărite la Festivalul republican al Etniilor, sub genericul: „Unitate prin diversitate”. Cea de-a 21-a ediție a Festivalului va avea loc pe 18 septembrie, în Grădina Publică Ștefan cel Mare și Sfânt din Chișinău, transmite IPN.

Cei interesați de diversitatea culturală autohtonă vor putea vizita curțile etnice, vor urmări spectacolele ale artiștilor consacrați și ansamblurilor minorităților naționale. Porturile populare, dansurile tradiționale, dar și multe alte noutăți interculturale – expoziții, prezentări – îi așteaptă pe cei care doresc să facă cunoștință sau să reîntâlnească bogăția multietnică și să se informeze asupra profunzimilor, caracteristicilor și provocărilor interculturalității din țară, precizează un comunicat de presă al Agenției Relații Interetnice a Republicii Moldova.

Pe 17 septembrie Festivalul se va desfășura în orașul Taraclia. Printre activitățile culturale se regăsește parada portului popular și a colectivelor artistice participante la Festival, ceremonia de depuneri de flori la monumental lui Ștefan cel Mare și Sfânt din orașul Taraclia, inaugurarea festivă a celei de-a XXI ediții a Festivalului.

Evenimentul este organizat de Agenția Relații Interetnice în parteneriat cu Primăria municipiul Chișinău, Consiliul Coordonator al organizațiilor etnoculturale și autoritățile publice locale.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării al Republicii Moldova

Cum a ajuns borșul acru moldovenesc să cucerească UE: istoria unei companii din R. Moldova

Evoluția unei companii din Republica Moldova a fost calificată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri” din țară. Dacă la început firma exporta pe piața Uniunii Europene doar tradiționalul borș acru, astăzi vinde și popcorn, cipsuri și ambalaje de carton. Principalele piețe de export ale companiei sunt România, Franța, Lituania și Italia.

Potrivit ministerului, compania Sadro-Ursu, lansată în 1993, exportă astăzi peste 80% din producția sa pe piața Uniunii Europene. Ministerul a calificat-o drept „una dintre cele mai inspiraționale istorii de afaceri din Republica Moldova”.

„În 1993 am deschis primul nostru magazin de cartier, iar câțiva ani mai târziu am trecut de la comerț la producție. Am cumpărat o afacere în România și așa am devenit unicul producător de borș acru din România. Iar toată producția era la Chișinău”, a comunicat administratorul companiei.

Potrivit autorităților, dacă la început compania era cunoscută pentru tradiționalul borș acru, astăzi portofoliul său de produse este mai divers. Compania exportă borș acru, popcorn pentru microunde, cipsuri și ambalaje de carton, cu un volum total al exporturilor de peste 46,7 milioane de lei în ultimul an.

„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre de bază și este prezent în foarte multe țări din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să enumerăm unde nu îl exportăm”, a declarat directoarea comercială a companiei.

Principalele piețe de export ale companiei sunt România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%). Potrivit ministerului, compania dispune astăzi de o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: