FOTO Șeful urmăririi penale din cadrul CNA, care investighează cazuri de corupție mare, susține că este filat și amenințat

Conducătorul organului de urmărire penală din cadrul CNA, Eugeniu Rurac, cel care investighează cazuri de corupție mare în Republica Moldova, susține că este filat și amenințat. În acest sens el susține că a depus un denunț la PCCOCS a confirmat pentru NM, purtătorul de cuvânt al instituției, Emil Gaitur.

Rurac afirmă că împotriva sa a fost pornită o campanie de discreditare împotriva sa cu scopul afectării reputației profesionale de un „grup de interese”.  Mai mult, acesta spune că a primit chiar și mesaje de amenințare, prin care i s-a sugerat tergiversarea urmăririi penale în cauza de finanțare ilegală a Partidului „Șor”.

Eugeniu Rurac s-a arătat deranjat și de faptul că au apărut mai multe fotografii publicate pe mai multe canale de Telegram în care el urcă într-un automobil de lux. Acestea au fost preluate și de unele surse mass media. El susține că de fapt mașina ar aparține fratelui său Ernest Rurac, însă se folosește de ea, pentru că a sa ar fi accidentată și se află la reparație.

omg.md

În denunțul lui Rurac se mai precizează că persoanele, care l-au filat și l-au fotografiat sunt apropiații unor judecători, pe care el i-a investigat pentru cazuri de corupție, dar și actuali și foști șefi SIS. Drept urmare, ofițerul CNA cere intentarea unui dosar penal pe acest caz și tragerea la răspundere a celor vinovați.

Potrivit anticorupție.md Eugen Rurac a lucrat din iulie 2016 până în ianuarie 2020 procuror anticorupţie, având în gestiune mai multe dosare de rezonanţă, cum ar fi cel al fostului deputat Chiril Lucinschi, al ex-preşedintelui Curţii Supreme de Justiţie, Ion Druţă, sau dosarul Metalferos.

În dosarul Metalferos, Rurac începuse să îl investigheze pe directorul financiar al întreprinderii, Sergiu Catană, naşul de cununie al ex-preşedintelui Igor Dodon. Ulterior, asupra procurorului Rurac s-au făcut presiuni atât din partea conducerii Metalferos, cât şi din partea conducerii Procuraturii Generale.

Eugen Rurac a declarat atunci că demisionează „din motive personale”. Înainte de a fi angajat la SIS, Eugen Rurac a lucrat pentru o fundaţie germană.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

(VIDEO) „Au reparat drumurile sau au adus microbuze mai bune?” Ce spun pasagerii și șoferii despre scumpirea cu 20% la cursele interurbane

Prețurile pentru transportul de pasageri între raioane și în interiorul lor s-ar putea scumpi cu până la 20% — guvernul a aprobat o nouă metodologie de calcul a tarifelor. Acum vor fi luate în considerare nu doar costurile pentru combustibil și reparații, ci și detalii precum prezența unui aparat de aer condiționat sau tipul de transport — obișnuit sau electric.

Tarifele pentru cursele internaționale vor fi stabilite de Agenția Națională Transport Auto, iar cele pentru rutele locale — de consiliile raionale. Noul sistem va intra în vigoare la 1 martie 2026. Autoritățile susțin că această metodologie îi va ajuta pe transportatori să se dezvolte și să-și reînnoiască parcul auto — de exemplu, prin achiziționarea de mașini moderne în leasing.

Pasagerii se tem însă că cheltuielile pentru călătorii le va depăși bugetul, deoarece salariile și pensiile rămân neschimbate. Iar opiniile șoferilor s-au împărțit: unii consideră că majorarea tarifelor este justificată și îi va ajuta să acopere costurile pentru combustibil și reparații, în timp ce alții se tem că scumpirea va alunga pasagerii și nu va rezolva principalele probleme — drumurile proaste și microbuzele vechi.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: