DW

Greta Thunberg își va înregistra numele drept marcă comercială

Activista pentru mediu Greta Thunberg încearcă să obţină drepturi de autor asupra numelui şi iniţiativei sale pentru climă Fridays For Future. Într-o postare pe pagina sa de Instagram, aceasta a anunțat că vrea, astfel, să protejeze mișcarea și „activităţile din cadrul acesteia” scrie Meduza.io, joi, 30 ianuarie.

Marca de autor se va aplica numelui ei, dar şi sloganurilor „Fridays For Future” şi „Skolstrejk for klimatet” (care se traduce prin „Grevă şcolară pentru climă”) şi asupra altor fraze asociate mişcării sale pentru climă.

„Din păcate, încă mai există oameni care încearcă să se dea drept mine și în mod mincinos declară că mă reprezintă, ca să discute cu oameni celebri”, a precizat adolescenta.

Precizăm că Greta Thunberg a inițiat o mişcare globală pentru a atrage atenţia oamenilor asupra schimbărilor climatice, începând să lipsească de la şcoală în zilele de vineri. Greta Thunberg a organizat prima ei „grevă şcolară pentru climă” în august 2018, în faţa parlamentului din Stockholm.

În decembrie 2019, ea a fost denumită Persoana Anului de revista americană Time.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: