TSV

Ignatiev s-a plâns OSCE că mai mulți locuitori ai Transnistriei ar fi dați în căutare datorită „Legii separatismului”. Reacția Chișinăului

Conducătorul instituției de la Tiraspol responsabilă de „relații externe”, Vitalii Ignatiev, a avut pe 4 august o întrevedere cu Ambasadorul Thomas Mayr-Harting, reprezentantul special al Președintelui în exercițiu al OSCE pentru procesul de reglementare transnistreană, aflat într-o vizită în Republica Moldova. Acesta le-a spus partenerilor externi că datorită legii cu privire la separatism Chișinăul a anunțat în căutare mai multe persoane din stânga Nistrului. 

„Problemele nu se rezolvă, iar Chișinăul creează altele noi. Autoritățile centrale încalcă acordurile. Este necesară intervenția mediatorilor pentru a relua negocierile. Chișinăul a părăsit efectiv mecanismul Punctelor de Înmatriculare a Vehiculelor și acest lucru poate duce la situații negative”, a declarat Ignatiev.

Totodată, Tiraspolul spune că malul stâng deja are probleme din cauza legii cu privire la separatism. Ignatiev susține că Chișinăul a anunțat în căutare reprezentanții Tiraspolului.

De asemenea, Ignatiev s-a plâns că importul de echipamente medicale și medicamente în stânga Nistrului încă rămâne una gravă. 

„Autoritățile centrale au au promis că vor rezolva această problemă, dar situația nu s-a mișcat din loc. Probabil că echipamentul va trebui returnat producătorului, deoarece va expira fără a fi instalat în scaner”, a mai spus Ignatiev. 

Totuși, Tiraspolul se declară deschis pentru dialog.

Contactat de NM, Biroul politici de reintegrare a reinterat faptul că incriminarea infracțiunii de separatism în legislația Republicii Moldova nu a afectat formatele de dialog existente între Chișinău și Tiraspol.

„Formatele de dialog rămân în continuare la dispoziție și urmează a fi utilizate în vederea soluționării problemelor stringente ale locuitorilor de pe ambele maluri ale Nistrului, din perspectiva politicilor de reintegrare a țării. Cu certitudine persoanele care nu încalcă prevederile legislației naționale în vigoare nu sunt subiecți ai formelor de răspundere juridică corespunzătoare”, au precizat reprezentanții Biroului politici de reintegrare.

UPDATE Informația că autoritățile constituționale au deschis dosare penale pe acțiuni de separatism și ar fi deja persoane date în căutare națională pe această infracțiune s-a adeverit a fi falsă.

Serviciul de presă al Procuraturii pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale a comunicat pentru Zona de Securitate că nu sunt emise astfel de mandate de anunțare în căutare și că, în acest moment, nu există nici dosare curente pe fapte invocate de Ignatiev.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: