IGSU/ imagini simbol

Incendiu la Fălești. Un bărbat de 48 a fost găsit mort după stingerea flăcărilor

Un bărbat de 48 de ani a fost găsit mort, după ce casa sa din localitatea Socii Noi, raionul Fălești, a ars. Incendiul s-a produs în noaptea de 13 decembrie.

În seara zilei de 13 decembrie 2022 pompierii din nordul țării au intervenit pentru a stinge un incendiu, care a izbucnit într-o casă din localitatea Socii Noi, raionul Fălești. Apelul la Serviciul 112 a fost înregistrat la ora 21:55. Pentru lichidarea arderii au fost trimise două echipe de pompieri.

Pompierii au stabilit că o casă cu suprafața de circa 80 m2 a fost cuprinsă de flăcări. În timpul acțiunilor de stingere, angajații IGSU au depistat cadavrul carbonizat al proprietarului, un bărbat în vârstă de 48 de ani.

Incendiul a fost lichidat către ora 03:31. Cauza și circumstanțele producerii incendiului urmează a fi stabilite ulterior.

Potrivit IGSU, în ultimele 24 de ore salvatorii și pompierii au intervenit în 17 situații de risc.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Publicitate electorală cu Ceban în troleibuze? Directorul API a publicat imagini; consilieră: „Acțiuni murdare”

În troleibuzele din capitală ar rula un spot electoral cu liderul Partidului Mișcarea Alternativă Națională (MAN), Ion Ceban, dar și cu alți membri ai formațiunii. Despre aceasta a informat directorul executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei, care a prezentat și imagini surprinse pe ruta nr. 10. De cealaltă parte, consiliera primarului de Chișinău, Natalia Ixari, neagă acuzațiile și sugerează că ar fi vorba de o „acțiune de sabotaj” împotriva lui Ceban.

Într-o postare pe rețelele sociale, Petru Macovei s-a adresat instituțiilor competente și a menționat că imaginile au fost surprinse pe 10 septembrie.

Între timp, în troleibuzele din Chișinău se învârtește la greu publicitatea de imagine a pro-europeanului I. Ceban și a altor candidați MAN… Pentru Promo-LEX și Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova: filmat miercuri, 10.09.2025, ora 20.40, troleibuzul pe ruta nr. 10”, se menționează în postarea acestuia.

Pe de altă parte, Natalia Ixari susține că „niciun video nu rulează și nu este dat în transportul public cu astfel de conținut”.

Rog detalii și ceva mai mult video de la fața locului să fie atașat. Niciun video nu rulează și nu este dat în transportul public cu astfel de conținut. Dacă este o acțiune de sabotaj pe intern, se va clarifica. Dar tare straniu că niciun video nu este dat din oficiu spre publicare și merge pe un ecran unde anume dvs mergeți cu transportul public anumit. Plus. Unicul material de informare electorală pe transportul public este de la CEC. Or, atâtea perle apar din partea a tot felul de miniștri că se fac intenționat astfel de acțiuni. Totuși, dacă cu interdicția nu a mers așa cum s-a planificat de a-l exclude din campanie pe Ion Ceban, se recurge la tot felul de acțiuni murdare”, a menționat Ixari.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la Regia Transport Electric Chișinău, dar la momentul publicării știrii nu am primit un răspuns.

***

Într-un raport publicat la 31 iulie, Asociația Promo-LEX atrage atenția asupra unui fenomen sistemic – abuzul de resurse administrative, care continuă să fie tolerat și practicat. Potrivit legislației, acesta presupune utilizarea infrastructurii, bunurilor, personalului și altor facilități ale instituțiilor publice în scopuri ce nu țin de atribuțiile funcționale, ci de obținerea capitalului politic și/sau electoral.

Un exemplu semnalat de Promo-LEX îl constituie campania de informare a Primăriei municipiului Chișinău, calificată drept o zonă de „graniță ștearsă” între comunicarea instituțională și promovarea politică.

„Mesaje personalizate, asocierea directă cu primarul Ion Ceban și utilizarea culorilor MAN,  transformă comunicarea publică într-un instrument de consolidare a imaginii electorale”, susține Asociația.

Promo-LEX notează inclusiv cazuri de promovare sponsorizată a acestor mesaje de către partid, ceea ce ridică semne de întrebare privind utilizarea indirectă a fondurilor și resurselor publice în campania electorală.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: