Incident la Portul Giurgiulești: o navă a lovit infrastructura unui terminal de cereale

În seara zilei de 20 aprilie, o navă a lovit infrastructura pasarelei de încărcare a terminalului de cereale „Dunăre” din Portul Internațional Liber Giurgiulești, în timpul unei manevre. În urma avariei, activitatea terminalului a fost suspendată temporar. Informația a fost comunicată de reprezentanții grupului Trans-Oil, cel mai mare producător și exportator de ulei vegetal din Republica Moldova.

Pe 22 aprilie, grupul Trans-Oil a anunțat despre un incident care a avut loc la Terminalul de Cereale „Dunăre” situat în cadrul Portului Internațional Liber Giurgiulești din raionul Cahul.

Se menționează că pe 20 aprilie, în jurul orei 19:00, „în timpul operațiunilor de manevrare, nava M/V MUSE, închiriată de un expeditor terț – a intrat în contact cu infrastructura pasarelei de încărcare a terminalului, provocând daune acesteia”.

„Din fericire, nu au fost înregistrate victime sau persoane rănite, nici în rândul echipajului navei, nici al personalului portuar. Ca urmare a incidentului, Terminalul de Cereale de pe Dunăre a fost scos temporar din funcțiune. Gravitatea daunelor nu permite, în acest moment, desfășurarea activităților terminalului în condiții normale. Conducerea Grupului Trans-Oil colaborează activ cu autoritățile portuare și cu specialiștii de profil pentru a evalua situația, a elimina consecințele incidentului și a restabili, cât mai rapid și în condiții de siguranță, funcționarea completă a terminalului”, au comunicat reprezentanții grupului.

Complexul portuar Giurgiulești este singurul port din Republica Moldova cu acces direct la căile navigabile internaționale și la Marea Neagră. Acesta este compus din Portul Internațional Liber Giurgiulești, gestionat de compania Danube Logistics (deținută de BERD), și Portul de mărfuri și pasageri Giurgiulești, administrat de întreprinderea de stat Portul Fluvial Ungheni.

Menționăm că Portul Internațional Liber Giurgiulești dispune de două terminale specializate pentru încărcarea pe nave a cerealelor, semințelor și șrotului. Ambele terminale sunt operate de SC Trans Cargo Terminal SRL, societate membră a Trans-Oil Group.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

timeserver.ru

Fusul orar al Republicii Moldova va fi introdus pentru prima dată în lege. Motivul

Fusul orar al Republicii Moldova – UTC+2 – ar urma să fie consfințit oficial în legislația națională. Guvernul a pregătit un proiect de hotărâre în acest sens, deoarece, după proclamarea independenței, țara noastră nu și-a introdus fusul orar în lege, iar acesta este una dintre măsurile obligatorii în procesul de integrare europeană, transmite EL.

Republica Moldova se află în Europa de Est, unde se aplică fusul orar UTC+2. Pe lângă stabilirea orei oficiale, autoritățile intenționează să stabilească și procedura de trecere la ora de vară — în conformitate cu practica țărilor UE. Dacă statele-membre ale Uniunii Europene vor renunța la schimbarea sezonieră a orei, Moldova le va urma exemplul, pentru a evita eventuale probleme în transportul de pasageri și mărfuri, turism și alte domenii.

Precizăm că, în septembrie 2018, Comisia Europeană a propus statelor-membre ale blocului comunitar să renunțe la trecerea la ora de iarnă și de vară. În sprijinul acestei decizii, CE a prezentat rezultatele unui sondaj la care au participat 4,6 milioane de cetățeni ai UE, dintre care 84% s-au pronunțat pentru eliminarea schimbării orei. De asemenea, potrivit Comisiei Europene, nu există motive economice pentru a continua schimbarea orei — economisirea de electricitate este minimă. În același timp, schimbarea orei dăunează sănătății.

Chișinăul a promis atunci că și Republica Moldova va renunța la schimbarea sezonieră a orei.

Parlamentul European a susținut propunerea. Ultima schimbare a orei era planificată pentru martie 2021. Însă, deocamdată, s-a decis să nu se ia o hotărâre definitivă, deoarece pe teritoriul UE există trei fusuri orare, iar între unele state-membre nu există consens. Prin urmare, renunțarea la trecerea la ora de iarnă și de vară a fost amânată până în 2026.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: