În luna iulie, doar 46% dintre toate zborurile au aterizat la timp pe Aeroportul din Chișinău, au decolat la timp – doar 39%. Informația a fost comunicată de Institutul pentru Politici și Reforme Europene, după ce a analizate datele de pe pagina aeroportului din Chișinău. Turkish Airlines este cea mai punctuală companie avia la aterizare, a menționat Institutul făcând referire la perioada ianuarie-iulie 2024. La decolare este Tarom. La capătul clasamentului privind punctualitatea aterizărilor se află HiSky, la decolare – Wizz Air.
Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) a analizat punctualitatea aterizărilor și decolărilor de pe Aeroportul Internațional Chișinău în perioada ianuarie-iulie 2024. Din analiză au fost excluse companiile aeriene care nu au acumulat o pondere de 2% din zborurile efectuate.
Potrivit Institutului, timp de șapte luni au fost operate aproximativ 7 900 de zboruri tur-retur de pe Aeroportul din Chișinău.
În primele cinci luni, a menționat sursa, nivelul de punctualitate a înregistrat valori satisfăcătoare. Problemele de punctualitate au apărut în luna iulie, când doar 46% dintre toate zborurile au aterizat la timp și doar 39% au decolat la timp. Tot în această lună a fost înregistrat un număr record de pasageri. Aproximativ 485 de mii de persoane au tranzitat aeroportul.
Cele mai multe zboruri, în perioada de monitorizare, au fost operate pe următoarele destinații: Istanbul – 13,8%, Antalya – 10,7%, București – 9,2%, Londra – 7,5%, Varșovia – 5,4%, Tel Aviv și Sharm El-Sheikh câte 4,8%, Erevan – 4,1% și Dublin – 3,3%.
Totodată, cele mai multe zboruri au fost efectuate de către Fly One care, în perioada de referință, a operat 31% dintre toate zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău. Pe locul doi se află compania HiSky cu 22%.
Cele mai punctuale trei companii la aterizare au fost: Turkish Airlines, TAROM și LOT Polish Airlines.
Pe de altă parte, cele mai punctuale trei companii la decolare au fost: TAROM, Fly One și HiSky.
În ultima perioadă, la Aeroportul din Chișinău se formează cozi în zona de plecări. Pe 14 august, Poliția de Frontieră a declarat că Aeroportul este cel mai aglomerat între orele 11:00 și 13:00, în această perioadă fiind planificate simultan mai multe zboruri și, respectiv, un număr crescut de călători. Pentru a evita întârzierile și a finaliza toate procedurile de control în timp util, călătorii au fost îndemnați să se prezinte la Aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora zborului.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!