zdg.md

Întreprinderea Municipală „Infocom” are un nou director interimar, fără un anunț public

Întreprinderea Municipală „Infocom”, care se ocupă de perfectarea avizelor de plată pentru serviciile locativ-comunale, are un nou director interimar. Fără un anunț oficial din partea Primăriei municipiului Chișinău, la sfârșitul lunii noiembrie curent, în funcția de director interimar al Î.M. „Infocom” a fost numit Sergiu Ceban, un om de afaceri cu interese în domeniu, scrie Ziarul de gardă.

Ceban deține, direct sau prin intermediul unor persoane apropiate, câteva companii care gestionează și administrează blocuri și asociații de coproprietari în condominiu, sau se ocupă cu prelucrarea informațiilor din bonurile de plată. Numele acestuia figurează în calitate de fondator la „Verwaltung” SRL și „Ebloc-blocexpert” SRL, companii care sunt afiliate SRL-ului „Ebloc Grup” – întreprindere fondată, pe 28 mai 2021, de către Mihail Cerneanu, activitatea căreia este similară cu cea a Î.M. „Infocom”.

Într-o scrisoare anonimă, expediată redacției Ziarului de Gardă, se menționează:

„Sergiu Ceban a fost pus în funcția de director interimar al Î.M. „Infocom” cu scopul de a prelua în mod fraudulos baza de date, precum și softul care este estimat foarte scump și unic cu transfer la companiile ce-i aparțin”, se arată în scrisoare.

Deși Ceban a fost desemnat în funcție încă pe 30 noiembrie curent, abia pe 22 decembrie, pe pagina de Facebook a Î.M. „Infocom” a fost publicat un anunț cu privire la o „ședință de lucru unde a participat Sergiu Ceban”. Inițial, nici pe site-ul oficial al companiei numele noului director interimar nu a fost indicat.

După mai multe apeluri și solicitări de informații ale ZdG, Natalia Ixari, consiliera pe comunicare a primarului general al capitalei, Ion Ceban, a confirmat că Sergiu Ceban a fost desemnat în funcția de director interimar al Î.M. „Infocom” pe 30 noiembrie, însă a evitat să ne spună de către cine a fost propus în această funcție și în baza căror criterii a fost ales.

„Pe 30 noiembrie a fost numit în funcție. Eu am întrebat despre dispoziție și mi-au spus că probabil ceva au scăpat. Cineva de la cadre a scăpat, dar nu este intenționat. Este o persoană numită pentru o perioadă determinată și face deocamdată interimatul funcției (…). Dar nu poate fi în baza la ce criterii. Este numită o persoană interimară până la organizarea concursului. Fiecare persoană este aleasă după profesionalism”, a declarat Natalia Ixari.

În ultimii ani, s-a dus o luptă intensă pentru preluarea bazei de date a Î.M. „Infocom”, care conține informații despre circa 80% dintre Asociațiile de Coproprietari în Condominiu (ACC) din municipiul Chișinău, fiind una dintre cele mai performante baze de date din R. Moldova.

În anul 2020, fostul director al Î.M. „Infocom” Ion Mărgineanu anunța că i s-a cerut să transmită baza de date a întreprinderii municipale unui SRL, însă a refuzat acest lucru și a demisionat din funcție. Atunci, Mărgineanu nu a oferit detalii despre persoanele care i-au cerut acces la baza de date.

Fostul director al Î.M. „Infocom”: „Situația m-a impus să scriu cerere de demisie”

Fostul director afirmă că baza de date a întreprinderii este una dintre cele mai performante, iar softul acesteia „a fost elaborat de o companie foarte serioasă, însă acum, cineva se folosește și vrea să pună mâna pe ea”.

Î.M. Infocom activează sub forma juridico organizatorică de întreprindere municipală, fondatorul întreprinderii fiind Consiliul Municipal Chişinău (CMC). Patrimoniul întreprinderii constituie proprietate municipală şi este transmis de către fondator întreprinderii cu drept de gestiune economică.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Moldovagaz

Planul autorităților pentru iarnă – supus consultărilor. Ce vor face dacă Transnistria va rămâne, din nou, fără gaz?

Ministerul Energiei a lansat în consultare publică Planul de măsuri pentru pregătirea de sezonul de încălzire 2025-2026, care cuprinde 48 de acțiuni pentru asigurarea energiei electrice, gazelor naturale și creșterea eficienței energetice. Printre priorități se numără diversificarea surselor de gaze, monitorizarea livrărilor pentru acoperirea necesităților malului stâng, accesarea suportului de 60 de milioane de euro din partea UE în cazul stopării livrărilor de gaze către regiune, precum și aprobarea unui calendar privind restricționarea treptată a accesului consumatorilor non-casnici mari și mijlocii la serviciul de furnizare a gazelor naturale în contextul obligației de serviciu public.

Ministerul Energiei a publicat, spre consultare publică, Planul de măsuri pentru pregătirea de sezonul de încălzire 2025-2026. Planul conține 48 de măsuri ce vizează energia electrică, gazele naturale, securitatea și eficiența energetică.

Printre măsurile din domeniul gazelor naturale se numără „achiziționarea gazelor naturale din mai multe surse și asigurarea transportării acestora prin diferite rute de aprovizionare”, precum și „stabilirea pragurilor de consum pentru identificarea și atribuirea categoriilor de consumatori în funcție de consumul de gaze naturale al acestora după cum urmează: consumatori non-casnici mari; consumatori non-casnici mijlocii; consumatori non-casnici mici”.

O altă măsură prevede „aprobarea unui calendar privind restricționarea treptată a accesului consumatorilor non-casnici mari și mijlocii la serviciul de furnizare a gazelor naturale în contextul obligației de serviciu public prevăzute la articolul 89 din Legea nr. 108/2016 cu privire la gazele naturale”. Acest articol reglementează obligația furnizorilor de a asigura livrarea gazelor către consumatorii casnici și întreprinderile mici.

În document se explică că ANRE va stabili praguri de consum pentru a împărți consumatorii non-casnici în mari, mijlocii și mici. Consumatorii mari și mijlocii vor achiziționa gaze naturale la prețuri negociate pe piață, iar consumatorii casnici, cei non-casnici mici și instituțiile sociale esențiale vor fi aprovizionați prin obligația de serviciu public, cu prețuri reglementate. Până la 1 octombrie 2025, ANRE va aproba un calendar pentru restricționarea accesului consumatorilor non-casnici la furnizarea gazelor și va stabili condițiile și obligațiile furnizorilor.

NewsMaker by Mihaela Conovali

Printre măsuri se regăsește și „monitorizarea asigurării livrărilor de gaze naturale pentru acoperirea necesităților malului stâng, de către entitatea de aprovizionare cu gaze naturale prevăzută la art. 851 alin. (1) din Legea nr. 108/2016 cu privire la gazele naturale”. Potrivit acestui articol, furnizarea gazelor naturale se realizează de către furnizori care dețin licență pentru activitatea respectivă. Conform planului, această măsură va reveni Ministerului Energiei, ANRE și entității desemnate pentru livrarea gazelor naturale către malul al Nistrului.

În planul publicat spre consultare se menționează că, în cazul stopării livrărilor de gaze naturale către regiunea transnistreană a Republicii Moldova prin mecanismul stabilit de Legea nr. 108/2016 cu privire la gazele naturale, va fi accesat suportul financiar oferit de UE, în valoare de 60 de milioane de euro, pus în continuare la dispoziția populației din regiunea transnistreană a Republicii Moldova de către UE în conformitate cu Scrisoarea de intenție semnată de Guvernul Republicii Moldova și Comisia Europeană la data de 4 februarie 2025″.

O măsură din domeniul eficienței energetice prevede „desemnarea unei persoane responsabile (manager energetic), pentru fiecare instituție subordonată, care să monitorizeze, verifice și să asigure consumul rațional de resurse energetice, și să asigure menținerea temperaturii interioare recomandate în cadrul clădirii specifice tipului de activitate”. Potrivit planului, această măsură va reveni Agenției Proprietăți Publice, Cancelariei de Stat, autorităților publice centrale, autorităților publice locale și Congresului Autorităților Locale din Moldova.

Documentul se va regăsi în consultare publică până pe 8 iulie 2025.

***

În contextul măsurilor care vizează regiunea transnistreană, amintim că în februarie 2025, comisara europeană pentru Extindere Marta Kos a anunțat că Uniunea Europeană este dispusă să acorde 60 milioane de euro regiunii transnistrene pentru ca să-și acopere necesitățile energetice, însă pentru a beneficia de acest suport i se impun „condiționalități”. Printre acestea – să asigure respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, să elaboreze un plan acceptat de Guvernul Republicii Moldova prin care vor fi actualizate tarifele la energie la prețurile de piață pentru consumatorii din regiune, inclusiv să excludă din pachetul de sprijin consumatorii industriali cu consum mare de energie. Detalii AICI. Ulterior, premierul Dorin Recean a anunțat că Tiraspolul a refuzat oferta Uniunii Europene. Tot atunci, oficialul a anunțat că Tiraspolul a ales ca regiunea să fie alimentată cu gaz printr-o companie din Ungaria. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: