digi24.ro

Jumătate din școlile din Franța s-ar putea închide. Profesorii protestează împotriva restricțiilor anti-Covid

Zeci de mii de profesori din Franța organizează o grevă națională care ar putea să ducă la închiderea a jumătate din toate școlile franceze. Aceștia protestează împotriva „strategiei haotice” anti-COVID-19 implementate de guvernul de la Paris, informează BBC, citat de digi24.

Greva profesorilor francezi ar putea fi cea mai mare din ultimele decade. 11 sindicate ale profesorilor, părinților și a altor cadre didactice au ieșit în stradă pentru a-și arăta nemulțumirile față de politicile anti-COVID ale guvernului. Multe din școlile primare au rămas închise joi și se așteaptă ca în jur de 75% dintre toți profesorii să participe la grevă.

Ministerul Educației a oferit cifre mult mai mici, spunând că doar 40% din învățătorii din școlile primare și 25% dintre profesorii de liceu protestează, potrivit Reuters.

Miniștrii francezi au făcut o prioritate din ținerea școlilor deschise, în ciuda valului recent de cazuri noi care poartă marca Omicron. Profesorii spun că regulile impuse pentru a face față pandemiei care fac referire la școli sunt confuze și se schimbă în mod constant.

Ministrul Educației din Franța: „Nu poți să faci grevă împotriva virusului.”

Franța a fost lovită din greu de valul Omicron, numărul de infectări zilnice ajungând chiar și la 370.000. Zeci de elevi și profesori sunt trimiși să se testeze în laboratoare și farmacii dacă sunt detectate cazuri pozitive în școala în care învață sau lucrează.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: