Kievul, despre racheta căzută în Polonia: Numai Rusia poartă responsabilitate pentru război

Deocamdată nu este clar de unde a fost lansată racheta care s-a prăbușit în Polonia marți seara și a provocat două decese, informează BBC. Sunt multe îndoieli că aceasta a fost lansată de armata rusă și este posibil că fi fost lansată de sistemul antiaerian ucrainean, cu intenția de a doborî o rachetă rusească. Cu toate acestea, responsabilitatea pentru tragedie o poartă exclusiv Moscova. Declarația a fost făcută de către consilierul prezidențial Mihail Podoleak. 

„Intenția, metoda de îndeplinire, riscurile, escaladarea, toate sunt ale Rusiei. Și aici nu pot fi alte explicații despre orice fel de excese legate de rachete. Pentru că, atunci când țara-agresor aplică lovituri intenționate, masive, asupra teritoriului unei țări mari, pe continentul european, cu armamentul său sovietic învechit, tragedii se produc mai devreme sau mai târziu și pe teritoriile altor state”, a declarat Podoleak.

Kievul a cerut în acest context, din nou, închiderea spațiului aerian al Ucrainei (adică interzicerea oricăror zboruri asupra teritoriului țării), ceea ce ucrainenii solicită încă de la începutul războiului.

„Nu trebuie căutate justificări și amânate deciziile-cheie. Este timpul ca Europa să închisă cerul asupra Ucrainei. Inclusiv pentru propria sa securitate”, a spus Podoleak.

Între timp, Ministerul rus al Apărării a anunțat că rămășițele de rachetă căzute în Ucraina ar aparține armatei ucrainene. în cadrul briefingului din 15 noiembrie, Igor Konașenkov a declarat că loviturile au fost aplicate asupra unor obiective situate doar pe teritoriul Ucrainei și la distanță „nu mai mică de 35 km de la frontiera dintre Ucraina și Polonia”.

Președintele SUA Joe Biden a declarat că „este puțin probabil” că lovitura asupra Poloniei a fost operată de Rusia. Liderul de la Casa Albă a convocat de urgență summitul G7 și al NATO pentru a discuta situația.

Amintim că două persoane au murit, în Polonia, după prăbușirea unei rachete. Inițial, presa poloneză a scris că racheta ar fi fost de producție rusească.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: