orbisrealty.com

Legea privind prețul normativ și modul de vânzare-cumpărare a pământului a fost modificată

Parlamentul a aprobat, în lectura a doua, proiectul de lege pentru completarea articolului 4 din Legea privind prețul normativ și modul de vânzare-cumpărare a pământului. Modificările au drept scop facilitarea consolidării terenurilor agricole prin dezvoltarea pieței și anume – a tranzacțiilor funciare de vânzare-cumpărare, se arată într-un comunicat publicat joi, 6 februarie.

Autorii propun includerea unui nou alineat în lege – privind vânzarea, la prețul normativ al pământului, a terenurilor din cadrul unui câmp sau a unei porțiuni a acestuia ocupate de drumuri existente care servesc activități agricole și/sau drumurilor proiectate în acest scop, precum și fâșiilor forestiere proiectate dar neplantate. Vânzarea-cumpărarea se va efectua la cererea proprietarului terenurilor supuse consolidării, în cazul în care proprietar al acestui teren este una și aceeași persoană, și cu condiția să nu fie afectate procesele tehnologice de lucrare a terenurilor adiacente, precum și căile de acces către alte utilități.

Urmare a consolidării terenurilor agricole se va elabora un nou proiect de organizare a teritoriului, reieșind din scopul propus de proprietarul terenurilor consolidate.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: