captură video

(VIDEO) „Veniți cu noi, vă fură și pe voi!” Protest în Piața Marii Adunări Naționale, față de acțiunile președintelui Igor Dodon

Câteva sute de oameni au participat pe 23 august la un protest organizat în Piața Marii Adunări Naționale. Acesta a fost organizat de Vasile Costiuc, liderul Partidului „Democraţia Acasă”. Manifestanții au cerut demisia președintelui Igor Dodon. Zona a fost îcercuită de polițiști.

UPDATE (13:25) Manifestația s-a încheiat. Organizatorii au îndemnat participanții să vină în Piața Marii Adunări Naționale pe 27 august, la ora 9:00.

UPDATE (13:00) Președintele Partidului Liberal Dorin Chirtoacă a ținut și el un discurs în fața protestatarilor. Acesta a îndemnat partidele politice să susțină un singur candidat în cadrul alegerilor prezidențiale din 1 noiembrie: „Răsturnarea o putem face doar pe această cale”, a declarat fostul primar al Chișinăului.

captură video

UPDATE (12:46) La protest a venit și deputatul neafiliat Octavian Țîcu. Acesta a declarat că Republica Moldova trebuie să opteze pentru reunirea cu România: „Atâta timp cât vom continua să investim în această independență care convine doar Fed. Ruse, vom avea parte doar de Plahotniuci, Filați și Dodoni care vor vrea să vină la putere, să-și facă miniștrii politicieni și să-și urmeze interesele. Este o degradare a clasei politice și de asta mi-am asumat crearea Blocului ACUM. Am adus unioniștii în Blocul ACUM pentru a debarca pe Plahotniuc. Acum avem scopul să debarcăm guvernarea PDM-PSRM”.

captură video

UPDATE (12:20) Fostul ministru al Apărării Vitalie Marinuța a participat și el la protest. „Dodon nu este doar un nume, este clasa politică oligarhică, vârful lăncii căreia este Dodon. Tot sug sângele poporului, cu Dodon în frunte. În ultimii 4 ani am două probleme mari, pe lângă COVID: ambrozia și această guvernare oligarhică, inițial condusă de Plahotniuc, iar acum de Dodon. Dacă prima o soluționez luând pastile, păi pe a doua o putem soluționa doar împreună”, a declarat Marinuța.

captură video

UPDATE (11:50) „Vreau să îl întreb pe Igor Dodon. Cu indemnizația de 100 de lei pe care i-a dat-o soțului meu, ar putea crește trei copii? Nu mi-au ajuns, dar tot timpul mi-am apărat țara și demnitatea”, a declarat Iulia Pânzari, soția unui veteran de război.

captură video

UPDATE (11:26) Un fermier din Ștefan Vodă a declarat că guvernul a mințit când a spus că s-a ajuns la un compromis cu agricultorii. „Guvernul, președinția nu poate crea nimic, doar minciuni și cheltuieli colosale de bani. Noi aducem pâine, legume și fructe pe masa cetățenilor. Dar pe noi niciodată nu ne iau în calcul”, a relatat acesta.

captură video

UPDATE (11:21) Veteranul de război Alexandru Andronic, din localitatea Ursoaia, raionul Cahul, a adresat un mesaj pentru mai mulți colaboratori de poliție de la Inspectoratul de Poliție Buiucani. Acesta susține că, pe 21 august, a fost bruscat și dus cu forța la Inspectoraul de Poliție: „Chipurile, pe 31 mai, am amenințat cu moartea colaboratorii de poliție și familiile lor, că am instigat la nesupunere civică. Oare dacă spun că Dodon este trădător, iar Chicu nu ia nicio atitudine față de veterani, agricultori, medici și pensionari chem la nesupunere? Trebuie să ne unim, să ieșim toți în stradă și să ne cerem drepturile”, a declarat acesta.

UPDATE (11:16) Veteranul de război Constantin Covrig e menționat că veteranii sunt apolitici: „Noi nu suntem afiliați niciunui partid, suntem simpatizanți ai multor partide. Când țara arde și este în pericol, societatea civilă trebuie să fie aici. Ne-a adus aici mizeria și sărăcia și președintele care ne vinde. Jos trădătorul! Veteranii care au luptat pentru această țară merită mai mult”, a declarat acesta. „Veniți cu noi, vă fură și pe voi!”, a scandat acesta.

captură video

UPDATE (11:15) „Ne-a împins sărăcia să ieșim astăzi în piață. Unicul nostru slogan de astăzi este demisia lui Dodon”, a declarat Vasile Costiuc. Protestatarii au început să scandeze „Jos Dodon!”.

UPDATE (11:07) Manifestația a început cu intonarea imnului Republicii Moldova. Vasile Costiuc a amintit manifestanților să poarte măști și să respecte distanța socială. Polițiștii din fața guvernului au afișat un baner cu mesajul „Vă mulțumim că protestați pașnic”.

captură video

„Cetățenii din diasporă și de acasă se adună pe 23 august la ora 11.00 în Piața Marii Adunări Naționale să ceară demisia trădătorului si vanzatorului de neam și de Țară Igor Dodon alias „Culioc”. Diaspora vine acasă să ajute frații rămași acasă să elibereze Statul de agentura rusescă în frunte cu Dodon”, se arată în descrierea evenimentului, promovată pe Facebook.

 

Facebook

https://www.facebook.com/maria.olar.3/videos/779315969502685/?notif_id=1598166213593516&notif_t=live_video

https://www.facebook.com/dima.lazar.1/videos/3714921318537897

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Instagram

Zbor întârziat, anulat sau bagaj pierdut? Drepturile pasagerilor avia

Centrul European al Consumatorului din Republica Moldova susține că numărul moldovenilor care călătoresc cu avionul crește de la an la an, iar odată cu el – și numărul situațiilor neplăcute în aeroporturi. În astfel de cazuri, Centrul subliniază că pasagerii au drepturi clare și pot solicita compensații între 250 și 600 de euro, cazare, mese sau rambursarea integrală a biletului.

Potrivit Centrului, în Republica Moldova, drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul sunt reflectate într-un regulament aprobat de Guvern și în Legea privind protecția consumatorilor. Regulamentul se aplică zborurilor care pleacă de pe teritoriul Republicii Moldova, indiferent de compania aeriană, precum și celor care sosesc din afara țării și sunt efectuate de operatori aerieni din R. Moldova. Pasagerii pot invoca aceste drepturi doar dacă au o rezervare confirmată pentru zborul respectiv și se prezintă la înregistrare la ora indicată în prealabil de compania aeriană sau, dacă ora nu este menționată, cu cel puțin 45 de minute înainte de plecarea zborului.

Centrul European al Consumatorului din Republica Moldova a precizat că regulamentul transpune prevederile unui regulament al Parlamentului European și al Consiliului, aplicabil în statele Uniunii Europene. Astfel, dacă, în calitate de pasager, aveți parte de o încălcare a drepturilor într-unul dintre statele UE, vă puteți apăra drepturile în aceleași condiții, conform celor descrise mai jos.

În ce condiții și la ce putem pretinde în cazul întârzierilor de zbor?

Centrul European al Consumatorului din R. Moldova susține că pasagerii au dreptul la compensații, informare despre drepturile lor, asistență și deservire atunci când zborul are o întârziere față de ora programată, după cum urmează:

  • două ore pentru zboruri de peste 1 500 de kilometri sau mai puțin;
  • trei ore sau mai mult pentru zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 de kilometri;
  • patru ore sau mai mult pentru zboruri mai lungi de 3 500 de kilometri.

Mărimea distanțelor de la Aeroportul Chișinău spre diferite destinații pot fi găsite aiciaici și aici

În condițiile date, pasagerilor trebuie să li se ofere asistență sub formă de mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare. În cazul în care noua oră de plecare este programată să fie cu cel puțin o zi mai târziu față de ora de plecare anunțată inițial, pasagerii au dreptul la cazare hotelieră (când este necesară o ședere de una sau mai multe nopți sau o ședere suplimentară fată de cea prevăzută de pasager), dar și la asigurarea transportului dintre aeroport și locul cazării. În cazul în care întârzierea este de cel puțin cinci ore, pasagerilor trebuie să li se ofere posibilitatea de rambursare, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție.

Potrivit Centrului, valoarea compensațiilor ce poate fi solicitată de la compania avia care deservește zborul poate varia de la 250 la 600 euro, iar valoarea dată poate fi redusă la jumătate în condițiile în care pasagerului i se propune o cursă alternativă în condițiile specificate în tabel:

Compensațiile se solicită de la compania care deservește zborul și se plătește în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar sau, cu acordul scris al pasagerului, în bonuri de călătorie și/sau alte servicii.

Ce drepturi avem și ce putem face în cazul anulării zborului?

Centrul European al Consumatorului din R. Moldova susține că în cazul anulării unui zbor, pasagerilor trebuie să li se ofere posibilitatea de a alege între:

  • rambursarea, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție;
  • redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală, cât mai repede posibil;
  • redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenței unor locuri disponibile.

La anularea zborului, pasagerii trebuie să beneficieze de asistență și deservire, inclusiv în eventualitatea unei redirecționări. De asemenea, pasagerii au dreptul să primească o compensație, cu următoarele excepții:

  • dacă au fost informați despre anulare cu cel puțin 2 săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;
  • dacă sunt informați despre anulare într-un interval cuprins între 14 și 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută, și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cu cel mult 2 ore înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală cu mai puțin de 4 ore după ora de sosire prevăzută;
  • dacă sunt informați despre anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevăzută.

Valoarea compensațiilor la care pot pretinde pasagerii care au parte de zboruri anulate este reflectată în tabelul de mai jos:

Compensațiile se solicită de la compania care deservește zborul și se plătește în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar sau, cu acordul scris al pasagerului, în bonuri de călătorie și/sau alte servicii.

Potrivit Centrului, în momentul în care pasagerii sunt informați despre anulare, acestora trebuie să li se ofere explicații privind posibilitățile de transport alternative. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensații dacă poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.

Centrul a mai precizat că, în cazul anulării zborului, pasagerilor trebuie să li se ofere asistență sub formă de mese și băuturi răcoritoare, proporțională cu timpul de așteptare. În cazul unei redirecționări în care noua oră de plecare este programată la cel puțin o zi după ora de plecare inițială pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul la cazare hotelieră (când este necesară o ședere de una sau mai multe nopți sau o ședere suplimentară față de cea prevăzută de pasager), precum și la asigurarea transportului dintre aeroport și locul cazării.

Cum procedăm când ne pomenim cu bagaje pierdute sau deteriorate

Centrul European al Consumatorului din R. Moldova a menționat că, în caz de pierdere sau deteriorare a bagajelor, pasagerul trebuie să se adreseze companiei aeriene cu care a călătorit, precum și reprezentanților biroului ”Lost and Found”, înainte de a părăsi zona de sosire. Personalul acestui serviciu îl va informa pe pasager cu privire la ordinea acțiunilor și procedurilor ulterioare. Totodată, în conformitate cu politica companiei aeriene, pasagerul are dreptul de a primi o despăgubire, urmare a depunerii unei reclamații la compania aeriană.

Potrivit Centrului, chiar dacă companiile aeriene sunt răspunzătoare pentru daunele aduse bagajelor pasagerilor (pierderi, deteriorări sau întârzieri), valoarea maximă a despăgubirii este limitată la 1 000 DST (Drepturi Speciale de Tragere), ceea ce reprezintă echivalentul a aproximativ 1 240 euro.

NewsMaker by Mihaela Conovali

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: