Luna iulie a acestui an a devenit cea mai călduroasă lună din ultimii 142 de ani, de când Administrația Națională pentru Ocean și Atmosferă (NOAA) a SUA a început măsurarea temperaturii, informează portalul Meduza.
Potrivit NOAA, în luna iulie, temperatura totală a suprafeței pământului și oceanului în medie, în întreaga lume a fost cu 0,93 grade Celsius mai mare decât temperatura medie din secolul 20, care a fost de 15,8 grade Celsius.
„În acest caz, primul loc este cel mai rău loc. Iulie este, de obicei, cea mai caldă lună a anului, dar iulie 2021 s-a autodepăşit, fiind cea mai fierbinte lună iulie înregistrată vreodată”, a declarat Richard Spinrad, directorul NOAA.
Menționăm că temperaturile extreme din această vară au provocat incendii în Grecia, Italia, Turcia, Spania și Bulgaria.
Volvo Cars: centura de siguranță multi-adaptivă, care va debuta în noul EX60, a fost desemnată una dintre cele mai bune invenții ale anului 2025 de către TIME
Prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume, creată de Volvo Cars, va debuta în SUV-ul complet electric Volvo EX60 și a fost recunoscută de revista TIME drept una dintre „Cele mai bune invenții ale anului 2025”.
Lista anuală TIME include 300 de inovații remarcabile care transformă viața noastră de zi cu zi. Pentru al doilea an consecutiv, Volvo Cars este onorată pentru inovațiile sale în materie de siguranță.
Noua centură de siguranță multi-adaptivă este concepută pentru a oferi o protecție superioară, adaptându-se atât la condițiile de trafic, cât și la persoana care o poartă.
„Suntem mândri că TIME ne recunoaște ca lideri în siguranța auto”, spune Åsa Haglund, șefa Centrului de Siguranță Volvo Cars. „Prin noua centură multi-adaptivă din EX60, folosim date în timp real pentru a adapta protecția la situație și la persoana din scaun – oferind o protecție inteligentă, personalizată, care poate reduce riscul de rănire.”
Sistemul folosește datele colectate de senzorii interiori și exteriori ai mașinii pentru a ajusta nivelul de protecție în funcție de situația actuală și de profilul personal al pasagerului – cum ar fi înălțimea, greutatea, forma corpului și poziția în scaun. De exemplu, un pasager mai mare, implicat într-un accident grav, va primi o tensiune mai mare a centurii pentru a reduce riscul de lovitură la cap, în timp ce o persoană mai mică, într-un impact mai ușor, va primi o tensiune mai redusă pentru a evita fracturile de coaste.
Capabilitățile centurii multi-adaptive vor fi perfecționate continuu prin actualizări software over-the-air (OTA). Pe măsură ce Volvo Cars acumulează mai multe date, sistemul își va rafina algoritmii și strategiile de răspuns pentru scenarii noi.
Această invenție confirmă încă o dată poziția Volvo Cars ca lider în inovația pentru siguranță, bazată pe date reale din lumea reală.
Anul trecut, un alt sistem de siguranță Volvo – Driver Understanding System, disponibil în modelele EX90 și ES90, a fost inclus în lista „Cele mai bune invenții ale anului 2024” de către TIME. Acesta folosește senzori pentru a detecta oboseala, neatenția sau starea precară a șoferului și poate interveni automat dacă este necesar.
Noul Volvo EX60 va fi prezentat oficial lumii pe 21 ianuarie 2026, în cadrul unui eveniment transmis în direct din Stockholm, Suedia.