pinterest.com

Mai multe camioane moldovenești care transportau materiale textile au fost blocate la frontiera cu Turcia

Mai multe camioane moldovenești au fost blocate la frontiera cu Turcia. Subiectul a fost abordat de în cadrul unei video-conferințe organizate de Ministerul Economiei și Infrastructurii cu asociațiile de transportatori auto, responsabilii de la Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene și reprezentanții mediului de afaceri.

Reprezentantul Asociației Internaționale a Transportatorilor Auto din Moldova (AITA), a comunicat că operatorii rutieri de mărfuri activează respectând normele de protecție recomandate de Comisia pentru Situații Excepționale. De asemenea, aceștia au raportat că, la moment, nu întâmpină dificultăți de circulație cu excepția punctelor de frontieră cu Turcia.

În același context, directorul executiv al Asociației Patronale a Industriei Ușoare din Republica Moldova (APIUS), Corina Cojocaru, a sesizat un caz de blocaj la frontiera cu Turcia a tirurilor moldovenești, care transportă textile pentru fabricarea echipamentelor de protecție.

Resposabilii de la Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene au informat despre acțiunile întreprinse pentru deblocarea intrării autocamioanelor moldovenești în Slovenia, Ungaria și Turcia. MAEIE va lua la control cazul sesizat pe problema transportării mărfurilor textile în comunicare permanentă cu APIUS.  

Serghei Railean a dat asigurări că instituțiile responsabile vor interveni de urgență pentru soluționarea oricăror probleme ce pot apărea în blocajul transporturilor terestre pentru a permite operatorilor să își desfășoare activitatea, așa încât să fie asigurată aprovizionarea cu produse alimentare, medicale, și alte mărfuri de primă necesitate.

Sectorul logistic și al transporturilor de mărfuri este foarte important pentru economia țării, deoarece de acesta depinde activitatea tuturor industriilor. Pentru a nu admite blocarea camioanelor cu mărfuri sau cu materie primă necesară în activitatea de producere, încurajez antreprenorii să analizeze opțiunea transportării mărfurilor prin Portul Internațional Giurgiulești. Pentru desfășurarea neîntreruptă a activității Portului a fost autorizată prestarea serviciilor de remorcaj şi pilotaj la manevrele de sosire şi plecare a navelor din port de către angajații unei companii specializate din România”, a spus Serghei Railean.  

La discuții a mai participat secretarul de stat pe domeniul transporturilor, Iulian Postică,  Dumitru Socolan de la Ministerul Afacerilor Externe și Integrarii Europene, Dumitru Albulesa, administrator la AITA și Corina Cojocaru, directorul executiv al Asociației Patronale a Industriei Ușoare din Republica Moldova (APIUS).

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

De ce PAS nu a mers în bloc cu „Împreună” la parlamentare? Doina Gherman: „Experții spun că e riscant”

Președinta fracțiunii PAS, Doina Gherman, a declarat că partidul nu a format un bloc electoral cu Blocul „Împreună” pentru a participa la alegerile parlamentare, deoarece „experții și analiștii politici spun că este riscant să schimbi denumirea în preajma alegerilor”. Totodată, Gherman a subliniat că „miza acestor alegeri este mare” și că potrivit sondajelor, „PAS ar fi, până în prezent, singurul partid pro-european care ar avea șanse reale să intre în Parlament”.

Declarațiile au fost făcute în cadrul podcastului ZdCe, înregistrat înainte de anunțul făcut de Platforma DA privind participarea la alegeri pe lista PAS.

„Cel mai apropiat de noi este Blocul Împreună. Discuțiile despre acest front comun pentru integrare europeană se duc de mai multe săptămâni. Orice tratative pe care le avem pornesc de la un singur scop – de a salva blocarea integrării europene. Miza acestor alegeri este mare”, a subliniat aceasta.

Întrebată de ce PAS nu dorește să formeze un bloc electoral, Gherman a declarat:

„Toți experții și analiștii politici spun că este foarte riscant să schimbi denumirea entității și să vii cu două luni înainte de alegeri cu altă denumire.

Aceste alegeri sunt extrem de importante pentru a ne juca de-a politica sau de-a testatul. Este o realitate care apare din măsurările din sondajele publice și PAS, până la moment, rămâne unicul partid pro-european care are șanse reale să intre în Parlament”, a menționat Gherman.

Precizăm că Platforma DA a anunțat, pe 18 iulie, că nu va participa cu listă proprie la alegerile parlamentare din 28 septembrie și că a acceptat propunerea de parteneriat politic înaintată de PAS. În acest context, Dinu Plîngău a precizat că Liviu Vovc va prelua interimatul funcției de președinte al formațiunii.

Ulterior, Platforma DA a fost exclusă din Blocul „Împreună”. Decizia a fost adoptată în unanimitate de Consiliul Blocului, care acuză PAS de „decapitarea” forțelor pro-europene înainte de scrutin.

Pe 20 iulie, PAS a publicat lista candidaților la alegerile parlamentare în care se regăsesc foștii membri ai Platformei DA, Dinu Plîngău și Stela Macari.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: