Mai multe localități din Republica Moldova vor fi transformate în stațiuni balneoclimaterice

Satele și orașele din țară care întrunesc condițiile climaterice, balneologice și prezintă o importanță pentru sănătatea și odihna populației vor putea obține statut de stațiune balneoclimaterică. Proiectul a fost votat de Parlament în prima lectură.  

Documentul prevede ca statutul de stațiune balneară a localităților din Republica Moldova să fie acordat prin hotărâre de Guvern. Totodată, acestea vor fi propuse de către consiliile locale, cu consultarea cetățenilor din localitatea vizată, în baza normelor tehnice unitare adoptate de Executiv.

Proiectul vizează și dezvoltarea economico-socială a localităților din țară, în scopul exploatării raționale și valorificării durabile a substanțelor minerale terapeutice. De asemenea, presupune dezvoltarea turismului în sate și orașe.

Potrivit autorului, zonele vor avea un regim special de administrare, vor atrage noi investiții, fapt care va contribui la modernizarea zonelor și asigurarea cetățenilor cu noi spații, care vor oferi servicii de sănătate și agrement.

Inițiativa legislativă aparține Vicepreședintelui Parlamentului, deputatului PSRM Vlad Batrîncea.

Proiectul de lege urmează a fi votat și în lectura a doua de Parlament.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: