army.md

Militarii Armatei Naţionale au venit în ajutor pentru lichidarea consecințelor inundațiilor de la Comrat (FOTO)

Circa 60 de militari ai Armatei Naţionale au ajuns la Comrat, pentru lichidarea consecinţelor ploilor torenţiale care au avut loc pe 29 septembrie în sudul ţării.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Ministerul Apărării, militarii Brigăzii „Dacia” din Cahul au ajuns la Comrat cu două unităţi de tehnică specială, pentru evacuarea bunurilor şi nămolului din gospodăriile şi de pe străzile inundate.

„Armata a fost întotdeauna alături de societate în momente de cumpănă. În prezent, militarii intervin la salvarea bunurilor din gospodăriile afectate de inundaţii la sudul ţării şi suntem pregătiţi să intervenim, la solicitare, în alte zone afectate de calamităţile naturale”, a spus ministrul Apărării Alexandru Pînzari.

Potrivit Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă al MAI, în urma ploilor torenţiale din 29 septembrie curent au fost afectate zeci de gospodării din raioanele Leova, Cimişlia şi, în special, localităţile din UTA Găgăuzia.

Menționăm că ploaia abundentă de marți a creat din nou probleme pentru locuitorii din Comrat. Apa a inundat gospodăriile și a defectat conductele de gaz. Localnicii spun că ar fi afectate și mai multe ferme din regiune. Precipitațiile au provocat daune și în alte localități.

army.md
army.md
army.md
army.md
army.md
army.md
army.md
army.md
army.md

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Publicitate electorală cu Ceban în troleibuze? Directorul API a publicat imagini; consilieră: „Acțiuni murdare”

În troleibuzele din capitală ar rula un spot electoral cu liderul Partidului Mișcarea Alternativă Națională (MAN), Ion Ceban, dar și cu alți membri ai formațiunii. Despre aceasta a informat directorul executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei, care a prezentat și imagini surprinse pe ruta nr. 10. De cealaltă parte, consiliera primarului de Chișinău, Natalia Ixari, neagă acuzațiile și sugerează că ar fi vorba de o „acțiune de sabotaj” împotriva lui Ceban.

Într-o postare pe rețelele sociale, Petru Macovei s-a adresat instituțiilor competente și a menționat că imaginile au fost surprinse pe 10 septembrie.

Între timp, în troleibuzele din Chișinău se învârtește la greu publicitatea de imagine a pro-europeanului I. Ceban și a altor candidați MAN… Pentru Promo-LEX și Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova: filmat miercuri, 10.09.2025, ora 20.40, troleibuzul pe ruta nr. 10”, se menționează în postarea acestuia.

Pe de altă parte, Natalia Ixari susține că „niciun video nu rulează și nu este dat în transportul public cu astfel de conținut”.

Rog detalii și ceva mai mult video de la fața locului să fie atașat. Niciun video nu rulează și nu este dat în transportul public cu astfel de conținut. Dacă este o acțiune de sabotaj pe intern, se va clarifica. Dar tare straniu că niciun video nu este dat din oficiu spre publicare și merge pe un ecran unde anume dvs mergeți cu transportul public anumit. Plus. Unicul material de informare electorală pe transportul public este de la CEC. Or, atâtea perle apar din partea a tot felul de miniștri că se fac intenționat astfel de acțiuni. Totuși, dacă cu interdicția nu a mers așa cum s-a planificat de a-l exclude din campanie pe Ion Ceban, se recurge la tot felul de acțiuni murdare”, a menționat Ixari.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la Regia Transport Electric Chișinău, dar la momentul publicării știrii nu am primit un răspuns.

***

Într-un raport publicat la 31 iulie, Asociația Promo-LEX atrage atenția asupra unui fenomen sistemic – abuzul de resurse administrative, care continuă să fie tolerat și practicat. Potrivit legislației, acesta presupune utilizarea infrastructurii, bunurilor, personalului și altor facilități ale instituțiilor publice în scopuri ce nu țin de atribuțiile funcționale, ci de obținerea capitalului politic și/sau electoral.

Un exemplu semnalat de Promo-LEX îl constituie campania de informare a Primăriei municipiului Chișinău, calificată drept o zonă de „graniță ștearsă” între comunicarea instituțională și promovarea politică.

„Mesaje personalizate, asocierea directă cu primarul Ion Ceban și utilizarea culorilor MAN,  transformă comunicarea publică într-un instrument de consolidare a imaginii electorale”, susține Asociația.

Promo-LEX notează inclusiv cazuri de promovare sponsorizată a acestor mesaje de către partid, ceea ce ridică semne de întrebare privind utilizarea indirectă a fondurilor și resurselor publice în campania electorală.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: