stiri.md

Moldova a devenit principalul exportator de seminţe de floarea soarelui în UE. Volumul a crescut cu 50% timp de un an

În sezonul agricol 2023/2024, Republica Moldova a ajuns a fi cel mai mare exportator de seminţe de floarea soarelui pe piaţa Uniunii Europene, scrie MoldStreet. Țara noastră a depășit Ucraina, care în sezonul 2022/2023 a asigurat peste 87% din volume. 

Pe seama Republicii Moldova revin circa 52,8% din importurile de seminţe de floarea soarelui în UE, depăşind astfel Ucraina, care în sezonul agricol 2022/2023 a asigurat peste 87% din volume, a menționat sursa cu referire la datele statistice publicate de oilworld.

Volumele exportate de Republica Moldova pe piaţa UE în sezonul agricol 2023/2024 sunt de peste 190.000 tone, în creştere cu circa 50% faţă de sezonul agricol 2022/2023.

Potrivit sursei, datele publicate de oilworld mai relevă că în sezonul agricol 2023/2024 Republica Moldova se află pe locul trei la exportul de seminţe de rapiţă pe piaţa UE, după Ucraina şi Australia. Volumele exportate de seminţe de rapiţă au crescut de patru ori, faţă de sezonul agricol 2022/2023.

Republica Moldova se află pe locul trei şi după exportul de ulei de floarea soarelui, dar volumele indicate sunt mici.

Tot în sezonul 2023/2024, Republica Moldova a majorat de circa 2,5 ori şi exportul de şrot din seminţe de floarea soarelui pe piaţa UE ajungând a fi al patrulea exportator, după Ucraina, Argentina şi Rusia (care sunt mari puteri pe piaţa agricolă mondială).


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: