Andrei Mardari / NewsMaker

Moldovagaz, compania fiică a concernului Gazprom, cu pierderi de peste 627 de milioane de lei

SA „Moldovagaz”, compania fiică a concernului rus Gazprom, a raportat pierderi de 627,6 milioane de lei (circa 34 de milioane de dolari) pentru anul 2024, conform raportului financiar analizat de adunarea generală a acționarilor. Pierderea a fost dedusă din pretinsa datorie de 709 milioane de dolari față de Gazprom, ca urmare a creșterii cursului dolarului american în raport cu leul moldovenesc.

„Acesta a crescut de la 17,4062 lei pentru un dolar american (conform situației la 31 decembrie 2023) la 18,4791 lei pentru un dolar american (conform situației la 31 decembrie 2024). Drept urmare, rezultatul financiar general pentru perioada de raportare s-a înrăutățit cu 1,962 miliarde lei față de anul 2023”, anunță Moldovagaz.

Pentru acoperirea pierderilor, conducerea SA „Moldovagaz” propune utilizarea capitalului de rezervă, a primelor de capital, a rezervelor din reevaluare și a profiturilor acumulate în anii anteriori.

Moldovagaz anunță că documentul nu a fost aprobat, din cauza divergențelor dintre principalii acționari privind pretinsele datorii ale companiei față de concernul rus „Gazprom” și SRL „Factoring-Finance”.

SA „Moldovagaz” a fost înființată în 1999. Majoritatea acțiunilor – 50% le deține „Gazprom”. Cota Guvernului Republicii Moldova este de 35,33%. Peste 13 la sută din acțiuni sunt deținute de Tiraspol, iar puțin peste 1% de persoane fizice și juridice.

***

Amintim că Chișinăul a prezentat, în septembrie 2023, rezultatele auditului extern privind pretinsa datorie istorică pe care țara noastră a acumulat-o față de gigantul rus Gazprom pentru livrările de gaze naturale. Pe de o parte, Gazprom susține că datoria se ridică la peste 700 de milioane de dolari – cifră negată de Chișinău. Pe de altă parte, rezultatele auditului au indicat că, de fapt, o mare parte din suma solicitată de Moscova nu ar fi justificată prin acte oficiale.

În consecință, în 2023, Chișinăul i-a propus concernului rus 8,6 milioane de dolari din suma solicitată. Gazprom a menționat atunci că „nu este de acord cu afirmațiile părții moldovenești și intenționează să continue să-și apere drepturile prin toate mijloacele posibile”.

Reamintim că rezultatele auditului nu au fost recunoscute de Moldovagaz, compania fiică a concernului rus Gazprom.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Glovo marchează 5 ani în Moldova prin lansarea primei ediții a Glovo Academy

Prima ediție a Glovo Academy a adus împreună antreprenori locali, oportunități de networking, speakeri cu experiență și povești de succes, într-un eveniment business modern și interactiv, desfășurat la Chișinău pe 24 octombrie. Evenimentul a adunat peste 50 de participanți, parteneri și reprezentanți ai mediului de afaceri din sectorul restaurantelor și serviciilor alimentare în Moldova și România, marcând astfel cinci ani de prezență Glovo pe piața locală.

Scopul acestei inițiative este de a sprijini digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, oferindu-le instrumente practice pentru a vinde, gestiona și dezvolta afacerile online. Glovo Academy face parte din inițiativa Glovo Local, o acțiune globală lansată în 2023 și implementată în țările în care compania își desfășoară activitatea, fiind acum prezentă și în Moldova. Prin acest program, partenerii beneficiază de instruire și vizibilitate, adaptate nevoilor fiecărei piețe.

În cadrul evenimentului, s-a vorbit despre evoluția Glovo ca lider de piață și partener strategic pentru afaceri, urmată de o nouă sesiune interactivă. Participanții au aflat despre principalele instrumente și indicatori operaționali pentru managementul performanței partenerilor. În același timp, Glovo Academy reprezintă o oportunitate valoroasă pentru întreprinderile mici și mijlocii de a învăța cum să-și maximizeze rezultatele de business, generând creștere.

Discuțiile au continuat cu prezentarea despre eficiența operațională și rolul echipei de suport Glovo, urmată de o sesiune de networking. De asemenea, au fost prezentate oportunitățile oferite de Glovo Partner Ads pentru dezvoltarea afacerilor. Eduard Grama (Cucurigo) și Lucian Florea (Fryday), parteneri Glovo, au împărtășit experiența de succes în urma parteneriatului cu platforma în Moldova și România. 

Glovo Moldova, una din cele mai accelerate creșteri din rețeaua Glovo

Glovo Moldova se află printre cele mai dinamice piețe din întreaga rețea Glovo. În ultimele 12 luni, s-a înregistrat o creștere cu 41% a numărului de comenzi la nivelul întregii aplicații, comparativ cu anul precedent. 

Participanții, reprezentanții IMM-urilor au subliniat rolul important al Glovo în dezvoltarea afacerilor lor, menționând că această colaborare contribuie la creșterea vânzărilor și la o relație mai strânsă cu clienții. Pentru mulți antreprenori, Glovo a devenit un partener de încredere, care îi încurajează să evolueze și să ofere o experiență de cumpărare tot mai bună cu fiecare an.

Partenerii observă o creștere constantă a comenzilor și conversiilor, având totodată acces la instrumente digitale moderne, precum utilizarea eficientă a publicității plătite și a campaniilor promoționale. Pentru aceștia, Glovo reprezintă un sprijin real în procesul de dezvoltare și digitalizare a afacerilor.

Astfel, compania sprijină afacerile mici și mijlocii atât prin îndrumare și resurse de învățare, cât și prin soluții practice. Prin Glovo Academy, antreprenorii locali din Moldova au acces la cursuri și ateliere practice despre marketing, management și folosirea tehnologiei pentru a-și face afacerile mai vizibile și mai eficiente. De asemenea, compania Glovo oferă soluții de finanțare prin microcredite și parteneriate locale, încurajând dezvoltarea și reziliența întreprinderilor mici. În acest mod, contribuie la consolidarea economiilor locale, susținând antreprenorii care aduc inovație și valoare în comunitățile din care fac parte.

Despre GlovoGlovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 22 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.  Mai multe informații despre Glovo sunt disponibile aici: https://about.glovoapp.com/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: