stiripesurse.md

Noi informații despre accidentul aviatic din Kazahstan. Situație de bruiaj în regiune

Un avion al companiei AZAL, care efectua o cursă între Baku (Azerbaidjan) și Groznîi (Rusia), s-a prăbușit miercuri, 25 decembrie, în apropierea aeroportului din Aktau, Kazahstan, în timpul unei aterizări de urgență. Din cele 67 de persoane aflate la bord – 62 de pasageri și 5 membri ai echipajului – 32 au supraviețuit, iar 28 dintre acestea au fost transportate la spital, inclusiv 7 în stare gravă, conform autorităților din Kazahstan.

Potrivit unei declarații preliminare a autorităților de aviație din Rusia, accidentul ar fi fost cauzat de o situație de urgență apărută la bord, provocată de impactul aeronavei cu o pasăre. În plus, avionul a fost nevoit să devieze de la ruta sa inițială din cauza ceții dense din Groznîi, ceea ce a complicat navigația.

Specialiștii de la FlightRadar24 sugerează că bruiajul GPS din regiune, cunoscut pentru perturbările pe care le provoacă, ar fi putut contribui la accident. Acest fenomen a fost înregistrat anterior în zonă și poate afecta traiectoria aeronavelor.

Ancheta accidentului este condusă de Autoritatea Aviatică din Kazahstan, iar o echipă din Azerbaidjan, condusă de adjunctul procurorului general și ministrul pentru situații de urgență, a fost trimisă la fața locului. Procuratura Generală a Azerbaidjanului a confirmat deschiderea unui dosar penal, iar cutia neagră a avionului a fost deja recuperată și urmează să fie analizată.

De asemenea, Embraer, producătorul brazilian al aeronavei, și-a exprimat disponibilitatea de a colabora în cadrul investigației.

Președintele Azerbaidjanului, Ilham Aliyev, a subliniat că este prematur să se speculeze asupra cauzelor prăbușirii. El a promis că publicul va fi informat cu regularitate despre progresul investigațiilor.

Kazahstanul a format o comisie guvernamentală pentru a analiza dezastrul și pentru a sprijini familiile victimelor, oferindu-le asistența necesară.

Avionul a dispărut de pe radar în timpul zborului său pe coasta de vest a Mării Caspice, reapărând ulterior în apropierea aeroportului Aktau. Apropierea altor aeroporturi, precum cel din Makhachkala (Rusia), a fost imposibilă, din cauza închiderii acestora ca urmare a unor amenințări cu drone.

Accidentul a dus la decesul a patru persoane, iar anchetatorii iau în calcul mai multe ipoteze, inclusiv erori tehnice și condiții meteorologice extreme.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Seceta face ravagii în Ștefan Vodă. Culturile de porumb și floarea-soarelui, „grav afectate”: „Avem o situație critică”

Starea culturilor de grupa a doua – în special porumbul și floarea-soarelui – este una „critică”, a constatat secretarul de stat de la Ministerul Agriculturii, Vasile Șarban, în urma unei vizite efectuate pe terenurile agricole din raionul Ștefan Vodă. Potrivit oficialului, lipsa precipitațiilor și temperaturile ridicate din ultimele luni „au afectat grav culturile”, punând în pericol recolta din acest an.

Secretarul de stat a vizitat mai multe terenuri din satele Crocmaz, Cioburciu și Slobozia, unde a discutat cu fermierii despre dificultățile cu care se confruntă.

„Am venit astăzi în Ștefan Vodă pentru a vedea personal care este situația din teren și pentru a discuta cu fermierii despre dificultățile cu care se confruntă. Este clar că avem de-a face cu o situație critică”, a declarat Vasile Șarban.

Potrivit acestuia, deși în seara zilei precedente au fost înregistrate cantități reduse de ploaie, acestea nu au fost suficiente pentru a salva culturile.

„O bună parte a suprafețelor cultivate cu porumb este deja compromisă, iar în cazul florii-soarelui, plantele sunt într-o fază avansată de dezvoltare, cu calatidiile subdezvoltate, ceea ce afectează grav potențialul de producție. Dacă în perioada imediat următoare nu vor fi înregistrate precipitații semnificative, se așteaptă pierderi considerabile la ambele culturi”, susține oficialul.

Un exemplu relevant este gospodăria „Ecoalimentprim”, care administrează 1050 de hectare cultivate cu culturi de câmp. Fermierii de aici spun că au nevoie urgentă de investiții în sisteme moderne de irigație pentru a putea face față secetei.

De asemenea, din cauza secetei, sunt afectate și plantațiile de prun, chiar și pentru recolta deja diminuată în urma înghețurilor târzii din primăvară.

În context, Vasile Șarban a subliniat importanța accelerării proiectelor de reabilitare a infrastructurii de irigații și a aplicării tehnologiilor agricole adaptate noilor realități climatice.

„Fermierii încep să conștientizeze tot mai mult rolul esențial al acestor investiții, iar soluții precum tehnologia de conservare a solului No till, deși nu sunt miraculoase, oferă o anumită protecție culturilor în perioadele de secetă, menținând umiditatea în sol pentru o perioadă mai îndelungată. Dialogul cu fermierii, colectarea datelor privind pierderile și promovarea soluțiilor durabile vor rămâne priorități ale ministerului în gestionarea efectelor schimbărilor climatice asupra agriculturii naționale”, a subliniat secretarul de stat.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: