zf.ro

O companie poloneză, parte a unui holding cu 18 fabrici, și-a anunțat intenția de a prelua Purcari

Maspex, cea mai mare companie privată din industria alimentară din Polonia și una dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est, a anunțat intenția de a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni la Purcari, relatează finewine.md. Oferta publică în acest sens a fost depusă pe 21 mai la Bursa de Valori București.

Potrivit sursei, Maspex — deținătorul unor branduri precum Tymbark, Salatini sau Becherovka — a anunțat că este gata să cumpere pachetul majoritar de acțiuni la Purcari, la un preț de 21 de lei românești pe acțiune, cu 50% mai mult decât cel de la bursă. Urmare a anunțului, acțiunile Purcari au urcat cu 25% la Bursă, la un moment dat, fiind suspendate tranzacțiile. Estimarea publicației Ziarul Financiar indică o tranzacție de cel puțin 424 milioane de lei românești (83 milioane de euro).

Se menționează că 60% din acţiunile Purcari sunt deţinute de persoane juridice, 20% de Amboselt (Victor Bostan – fondatorul Purcari), iar restul de investitori de retail.

Conform sursei, Maspex și Victor Bostan au încheiat un acord prin care fondatorul își va monetiza parțial investiția în Purcari, prin vânzarea de acțiuni reprezentând aproximativ 5% din capitalul social, la un preț de 21 RON/acțiune, în cadrul unei oferte publice de preluare voluntară ce urmează a fi lansată de Maspex și care va oferi condiții egale tuturor acționarilor Purcari. Se precizează că fondatorul ar urma să rămână cu un pachet de control de 15% cel puțin până în 2027, iar actualul management al întreprinderii va fi păstrat în funcție.

Sursa menționează că Maspex Holding deține 18 fabrici în Polonia și în țările învecinate. Cu sediul central în Polonia, grupul se poziționează în topul celor mai mari 100 de companii din Europa Centrală și de Est. În România, Maspex are un portofoliu extins de produse: de la băuturi răcoritoare, apă minerală naturală, cafea instant, snackuri, paste și cereale, până la ketchup, conserve de roșii, dulceață, dar și băuturi alcoolice. Printre brandurile companiei se numără Tymbark, Tedi, Nestea, Bucovina, La Festa, Salatini, Arnos, precum și mărci recent intrate în portofoliu, precum Vălenii de Munte (ketchup, conserve) și Zubrówka (vodcă).

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Imagine simbol

De luni, elevii din Republica Moldova revin la ore. Când va fi următoarea vacanță?

De mâine, 3 noiembrie, elevii din Republica Moldova revin la ore, după o vacanță de șapte zile. Următoarea vacanță va fi cea de iarnă, care va începe pe 25 decembrie.

În perioada 27 octombrie–2 noiembrie, elevii din toate instituțiile de învățământ general din întreaga țară se află în vacanța de toamnă, care se încheie astăzi.

Următoarea vacanță va fi cea intersemestrială de iarnă, programată între 25 decembrie 2025 și 8 ianuarie 2026 și care va coincide cu sărbătorile de iarnă. După vacanța de iarnă va avea loc cea de primăvară, între 5 și 8 martie 2026. Tot în primăvară, elevii vor avea vacanța de Paști, între 11 și 20 aprilie 2026.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: