Digi24

O navă cu 13 marinari ucraineni s-a scufundat în Marea Neagră în apropierea litoralului românesc: doi morți și un dispărut

O navă cu marinari ucraineni, sub pavilionul Insulelor Comore, s-a scufundat joi dimineață la 70 de mile marine de Portul Constanța. Cargoul avea la bord 13 persoane, scrie Digi24. Două persoane au murit, una este dată dispărută, iar zece au fost salvate, este bilanțul provizoriu al accidentului maritim.

„Nava ‘Volgo Balt 179’ este scufundată. Echipajul navei este format din 13 persoane, 12 bărbaţi şi o femeie, toţi cetăţeni ucraineni. Cele zece persoane salvate se află în spitalul navei GSP Falcon şi primesc toate îngrijirile necesare. Un membru al echipajului nu a fost găsit până în acest moment. Operaţiunea de salvare continuă”, au informat reprezentanţii Grupului Servicii Petroliere (GSP).

„La 04:40 dimineaţa, GSP Falcon a recepţionat un mesaj de urgenţă de la nava ‘Volgo Balt 179’. Operaţiunea de salvare a început fără întârziere, în condiţii meteo deosebit de dificile, vânt de 50 km/h şi valuri de 4 metri. Ultimul mesaj transmis de ‘Volgo Balt 179’ a fost de abandon navă”, a transmis GSP, potrivit Agerpres.

Persoana dispărută în apele Mării Negre este căutată în continuare. Marinarii salvaţi vor fi transportaţi la dana de pasageri din portul Constanţa, la finalizarea operaţiunilor de salvare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: