„O să vedem ce sunteți – „balaboli” sau nu”. Testul lui Dodon pentru deputații din opoziție

Guvernul a trimis către parlament proiectul de lege privind comerțul intern, care presupune ca cel puțin jumătate dintre mărfurile alimentare din magazine să fie autohtone. Anunțul a fost făcut în data de 7 februarie, de către președintele Igor Dodon în cadrul rubricii săptămânale „Președintele răspunde”. Cu toate acestea, contactați de NM, reprezentanții Comisiei legislative economie, buget și finanțe susțin că un astfel de document nu a parvenit. 

Dodon susține că producătorii autohtoni s-au plâns în repetate rânduri că rețelele comerciale mari refuză să le accepte mărfurile.

„Am vorbit cu producătorii și mi-au spus că e imposibil să ajungă în supermarketul X, nu dau nume ca să nu le fac publicitate. Cer reduceri la preț de 25-30% ca să le pună mărfurile pe „polkă” (raft, NM) și încă trebuie să plătească comisioane”, a explicat Dodon și a precizat că în scurt timp aceste probleme vor fi soluționate legal.

Totodată, șeful statului a dat vina pe fostul guvern pentru faptul că legea nu a intrat în vigoare până acum.

„Fostul guvern al Maiei Sandu a retras-o în interesul corporațiilor străine. Noi, în interesul producătorului autohton, această lege am repus-o în această săptămână înapoi în parlament, pentru examinare. Vreau să văd pe deștepții din opoziție care voiau să facă PR pe chestia asta – în primul rând să explice de ce ministrul lor a retras-o, în al doilea rând să văd cum votează împreună cu socialiștii și cu alții. Trebuie să fie 100 de voturi în parlament. Dacă nu, o să vedem ce sunteți – „balaboli” sau nu. Timpul o să arate”, a mai spus Dodon.

Amintim că, în data de 4 februarie, Platforma Demnitate și Adevăr (PDA) a înregistrat în parlament un proiect de modificare a legii privind comerțul intern. Acesta presupune ca cel puțin 50% dintre produsele alimentare afișate pe rafturile din magazinelor din Republica Moldova să fie autohtone. De asemenea, documentul prevede ca producătorii să ofere reduceri nu mai mari de 10% rețelelor comerciale mari. Deputatul Platformei Demnitate și Adevăr (PDA), Alexandru Slusari, a declarat că un proiect asemănător a fost propus în 2018 de către guvernul Filip, însă inițiativa a fost abandonată după votarea în prima lectură.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand Awards — rezultatele Nova Post Moldova pentru prima jumătate a anului 2025

În prima jumătate a anului 2025, Nova Post în Moldova a înregistrat o creștere stabilă a principalilor indicatori. Numărul livrărilor a ajuns la 4,6 milioane — cu 305,2% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul total al impozitelor achitate la bugetul de stat al Republicii Moldova a constituit 26,5 milioane de lei.

Nova Post livrează colete prin toată Moldova și peste hotare. În primele șase luni, numărul livrărilor interne a depășit 396 de mii — cu 7,5% mai mult față de anul trecut. Livrările internaționale au crescut de aproape 6 ori, atingând cifra de 4,2 milioane. Cel mai frecvent, clienții primesc comenzi din China, SUA, România și Ucraina — în principal de pe platformele Temu, Joom, Aliexpress, iHerb, Zapatos, Trendyol și MakeUp.

Ca răspuns la cererea tot mai mare, Nova Post investește activ în infrastructură. În prima jumătate a anului, compania a anunțat extinderea rețelei de parteneri și a invitat antreprenorii să devină parte a grupului internațional de companii Nova. Astfel, în primele șase luni au fost deschise șapte oficii noi, dintre care trei oficii partenere în orașele Nisporeni, Drochia și Varnița.

Totodată, Nova Post deține poziții de lider în ceea ce privește numărul de poștomate și rămâne singurul operator logistic din țară care livrează colete la punctele de eliberare. În iulie 2025, rețeaua companiei în Moldova include 37 de oficii, 83 de puncte de eliberare, 260 de poștomate și 3 terminale de sortare.

Un moment important în dezvoltarea companiei în primul semestru a fost rebrandingul. Nova Poshta, care activa în Moldova de peste 10 ani, a devenit Nova Post și a început integrarea într-un sistem european unic, prezent deja în 15 țări din Europa.

„Devenim o parte integrantă a rețelei europene Nova Post. Acest lucru ne va permite să lansăm noi servicii, să extindem capacitățile logistice și să conectăm Moldova cu alte țări din Europa și din lume”, a declarat Serhii Shapran, CEO Nova Post Moldova.

În acest an, compania a fost apreciată și de consumatorii din Republica Moldova — Nova Post a câștigat premiul Notorium Brand Awards la categoria „Servicii poștale și de curierat”.

Pe lângă dezvoltarea afacerii, compania s-a alăturat inițiativelor ecologice. Nova Post a devenit partener al proiectului de împădurire a Republicii Moldova, inițiat de Ministerul Mediului și postul de televiziune JurnalTV. În cadrul acestui proiect, echipa companiei, împreună cu voluntarii, au plantat mii de arbori pe o suprafață de 30 de hectare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: